spinderwomen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

spinderwomen

Bericht door Nicole » di sep 09 2008 8:28 pm

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding
NAS Buikpijn

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » di sep 09 2008 8:48 pm

Ha Nicole, Ik ben blij dat die spinnen in werkelijkheid niet zo groot zijn..... De foto's vind ik eerlijk gezegt niet erg geslaagd. De compositie vind ik wel aardig alleen door de onscherpte en/of weinig scherptediepte op de verkeerde spot wordt de foto erg onrustig. Jammer want het onderwerp spreekt me wel aan.
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » di sep 09 2008 9:04 pm

Snadaa schreef:Ha Nicole, Ik ben blij dat die spinnen in werkelijkheid niet zo groot zijn..... De foto's vind ik eerlijk gezegt niet erg geslaagd. De compositie vind ik wel aardig alleen door de onscherpte en/of weinig scherptediepte op de verkeerde spot wordt de foto erg onrustig. Jammer want het onderwerp spreekt me wel aan.
Had het niet beter kunnen zeggen... (niet dat ik het zelf beter kan hoor)
Laatst gewijzigd door Veneboer op di sep 09 2008 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dendoor
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door dendoor » di sep 09 2008 9:08 pm

Heb deze avond ook nog een poging gewaagd om die spinnetjes vast te leggen (zie spiderman ). Echter de wind was van de partij dus niet echt makkelijk om zo op de juiste plaats scherp te krijgen. Toch een verdienstelijke poging hier !

Greetz,

Den Door.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di sep 09 2008 9:16 pm

Zal van de week nog even een poging wagen. Het waaide ook nogal.
Was wel grappig want als je een blaadje in het web gooit gaat de spin gelijk dat blaadje eruit gooien. We hebben haar druk aan het werk gezet ;)
NAS Buikpijn

jpdejong
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jpdejong » di sep 09 2008 9:31 pm

Nicole schreef:Zal van de week nog even een poging wagen. Het waaide ook nogal.
Was wel grappig want als je een blaadje in het web gooit gaat de spin gelijk dat blaadje eruit gooien. We hebben haar druk aan het werk gezet ;)
dat is wel te zien, volgens mij ook iets te hard gegooit, ze moet het web weer bijelkaar houden.

ben vandaag en gister ook op spinnen jacht geweest, nog moeilijk om een mooie compositie te vinden en war je bij kan.

welke 105 heb je? die van nikon of sigma?
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » di sep 09 2008 9:44 pm

Als ik naar je exif kijk kun je omhoog naar ISO400 (kan makkelijk met een D300) en dan naar F/11 of F/16. Als je de Nikkor 105 VR hebt gaat 1/60 uit de hand nog wel. Moet het wel windstil zijn natuurlijk....

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » di sep 09 2008 9:51 pm

Jack the Slipper schreef:Als ik naar je exif kijk kun je omhoog naar ISO400 (kan makkelijk met een D300) en dan naar F/11 of F/16. Als je de Nikkor 105 VR hebt gaat 1/60 uit de hand nog wel. Moet het wel windstil zijn natuurlijk....
Ik wil er van het weekend ook een poging aan wagen, lijkt mee een aardige uitdaging. Tja en dat windstille kunnen we voorlopig denk ik wel vergeten...overigens komen de paddestoelen al te voorschijn en die zijn niet zo gevoelig voor de wind.. :P

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di sep 09 2008 10:14 pm

Ik heb de 105 van Sigma. De iso gooi ik niet zo snel omhoog omdat ik al snel vind dat er te veel ruis inzit.
Maar we gaan het proberen !
NAS Buikpijn

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » di sep 09 2008 10:25 pm

Niet bang zijn, beetje ruim belichten en dan is ISO400 of zelfs 800 geen probleem. Alles draait om correct belichten.

Ik heb een D50 en daar zie je op ISO800 wel wat ruis maar zeker niet overdreven. Staat nu een topic van mij open met foto's van de Golden Earring. Op ISO800 en haast in volledig donker.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di sep 09 2008 10:59 pm

Eigenlijk allemaal net-niet (of ruim-niet) foto's. Je wilt niet weten hoe vaak ik dit soort dingen heb; ik vind het de lastigste vorm van fotografie. Als ik ooit eens een mooi statief weet te scoren, dan verandert dat wellicht nog eens...

De composities zijn trouwens wel veelal prima!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo sep 10 2008 8:14 am

Ik zal eerlijk vertellen dat het de laatste tijd gewoon net niet lukt met fotograferen. Weet niet waar dat aan ligt, misschien ga je op en gegeven moment te veel nadenken over een foto maken. :(
NAS Buikpijn

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » wo sep 10 2008 8:27 am

Kop op, een keertje een tegenvallende foto is toch geen ramp. Zeker macrofotografie is lastig dus trek het je niet aan. Als alle foto's die ja maakt briljant zijn dan gaat dat volgens mij gauw vervelen... :mrgreen:

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » wo sep 10 2008 12:28 pm

Nicole schreef:Ik heb de 105 van Sigma. De iso gooi ik niet zo snel omhoog omdat ik al snel vind dat er te veel ruis inzit.
Maar we gaan het proberen !
Tja, of je regelt meer licht of je iso moet omhoog. Want close-ups of macro opnamen bij F/2.8 zoals hierboven zijn bijna niet te doen.

Je moet echt naar minimaal F/8, liever nog hoger.

mikemix

Bericht door mikemix » wo sep 10 2008 12:44 pm

6 en 7 vind ik geslaagd.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”