Ervaringen met LowePro Flipside 400?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Stef

Ervaringen met LowePro Flipside 400?

Bericht door Stef » zo sep 14 2008 5:49 pm

Ik heb sinds kort de nieuwe LowePro Flipside 400 AW rugzak, ter vervanging van de Slingshot 200, en ben nu al heel tevreden over de keuze. Nu blinkt het merk niet uit in duidelijke gebruiksaanwijzingen e.d., dus ben ik wel benieuwd naar andere eigenaren van zo'n rugzak en hun ervaringen en handige tips.
Laatst gewijzigd door Stef op zo nov 30 2008 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

o2

Bericht door o2 » zo sep 14 2008 6:43 pm

Ik heb afgelopen vrijdag ook een Flipside 400AW aangeschaft; ik heb hem echter nog niet echt gebruikt. In eerste instantie dacht ik aan een 300, maar sinds de 400 is verschenen, ben ik toch voor deze gegaan aangezien er duidelijk meer ruimte is voor de verschillende onderdelen.
Aan de buitenkant aan de onderkant zit een rits, waar een flap uitkomt, waar je je statief in kunt doen (vastzetten met de gespen aan de buitenkant). De AW zak zit onderaan (kittenbandvak openen) en kun je over de tas heentrekken.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » zo sep 14 2008 8:15 pm

Ja heb hem...............

Let goed op alle verborgen zakjes en riempjes..... :mrgreen:
Om je statief mee te nemen..of je drinken.....of ???
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Stef

Bericht door Stef » ma sep 15 2008 11:27 am

Ik heb mijn statief op de tas hangen, maar kwam er achter dat slechts 1 bevestigingsriempje een beetje weinig is. Het statief gaat dan zo achterover hangen en hangt erg aan een stukje stof. Bovenop de tas zitten aan weerszijden nog twee, schijnbaar nutteloze, riempjes. Als je die aan elkaar vast maakt, op de juiste lengte, heb je bovenaan een extra statiefbevestiging waardoor het statief erg goed en stabiel aan de tas vast zit.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » ma sep 15 2008 2:58 pm

Onder aan de tas zit toch een lus/zakje waar je statief in past Stef...

Steekt je statief wel wat boven je uit maar toch.
Dat van die 2 reimpjes is wel een goede tip trouwens...............

Gr Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Stef

Bericht door Stef » di sep 16 2008 6:59 pm

Dat zakje zit inderdaad onder aan de tas en zorgt er voor dat het statief niet nog hoger boven de tas uit steekt. Ik heb het statief nu dus op 3 punten bevestigd.

Stef

Re:

Bericht door Stef » zo nov 30 2008 4:33 pm

Stef schreef:Bovenop de tas zitten aan weerszijden nog twee, schijnbaar nutteloze, riempjes. Als je die aan elkaar vast maakt, op de juiste lengte, heb je bovenaan een extra statiefbevestiging waardoor het statief erg goed en stabiel aan de tas vast zit.
Die riempjes zijn trouwens ook erg handig (en misschien ook wel bedoeld) voor het bevestigen van een opgerolde jas of trui of zo boven op de rugzak.

Verder heb ik de rugzak net bijna 2 weken overal mee heen gezeuld op Aruba en ik ben erg blij dat ik nu deze heb en niet meer de Slingshot 200AW. Deze bevalt me erg goed.

Nog meer mensen die een Flipside 400AW hebben?

jpdejong
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Ervaringen met LowePro Flipside 400?

Bericht door jpdejong » zo nov 30 2008 4:40 pm

ik ben ook aan het kijken van een nieuwe tas, mijn oog was ook gevallen op de flipside 400, wat heb je er allemaal in?

wat er in moet staat in mijn onderschrift. de D300 gekoppeld met de 300 afs f4 eraan is belangrijk dat hij er in kan.

groeten jan-peter
Laatst gewijzigd door jpdejong op zo nov 30 2008 4:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » zo nov 30 2008 4:41 pm

Mooie tas. Ik zoek ook een nieuwe, maar ben er nog niet uit. Een tas waar mijn laptop ook in kan, lijkt me erg handig.

Stef

Bericht door Stef » ma dec 01 2008 10:07 am

Ik heb de tas zo ingedeeld dat ik mijn D80 met de 70-300 er in kan hebben, dus ook de D80 met één van de andere objectieven er op.
Dus: camera met objectief en 2 extra objectieven, flitser, statiefkop, kleine toebehoren, videocamera, laders, SD kaartjes, notitieboekje, pen, reinigingsmiddelen, opvouwbare grijskaart, diverse kleine dingetjes, statief achterop of een jas er bovenop, 2 drinkflessen.
Een notebook kan er niet in.

Stef

Bericht door Stef » ma dec 01 2008 10:08 am

O ja, een tweede body zou er ook nog bij in kunnen.

ArendOosterlee

Bericht door ArendOosterlee » di jan 06 2009 7:59 pm

Ik wil eigenlijk zodra ik een extra lens heb een tas gaan kopen. Ik dacht eerst aan de 300 maar vond het jammer dat die geen AW had.
400 AW klinkt goed... :mryellow:

Keessie

Bericht door Keessie » ma apr 12 2010 8:11 am

Even een vraagje aan de gebruikers van de Lowepro Flipside 400.
Mijn oog is gevallen op deze tas, lijkt me een lekkere ruime tas waar ik alles in kwijt kan en niet echt belastend is voor mijn rug tijdens dragen.
Alleen ik lees genoeg over alle maten, maar over maten van de heup- en borst riempjes lees ik niets.
En aangezien ik geen kleine jongen ben....
Kan iemand me vertellen wat de maten zijn voor deze riempjes?

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma apr 12 2010 9:41 am

Ik kan je nu direct even geen exacte maten geven (zit op het werk), maar ik ben 1.90 meter, vrij fors uitgevallen en ik heb nog veel ruimte over in de riemen. Lowepro houdt rekening met de grotere medemens. :D Het houdt natuurlijk een keer op, maar toch... Verder vind ik het een supertas. Zeker het feit dat je hem om kunt laten hangen en door hem te draaien bij de laadruimte kunt als een soort 'tafeltje' is ideaal. Met echt grote statieven wordt het draagsysteem wat lastiger, maar als je de extra riempjes bovenop gebruikt kun je een middelgrote statief wel kwijt. Ik gebruik het zelf voor een zware monopod.

Verder nog wat tips:
1. Lowepro zet meestal filmpjes online van hun duurdere producten waarin alle mogelijkheden worden getoond. Zeker de moeite van het kijken waard. Zie de link 'Product Video' (aan de rechterkant) op deze pagina: http://products.lowepro.com/product/Fli ... W,2116.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo heb ik uit dit filmpje het idee opgepikt om mijn jas bij goed weer over de rugzak heen te binden met de extra riemen. :D

2. Ga naar een winkel waar ze hem hebben en probeer hem uit, dan kan het niet mis.
Spul waarmee je foto's maakt...

Keessie

Bericht door Keessie » di apr 13 2010 7:14 am

We gaan het zien, vandaag gaat die als het goed is binnenkomen :) .
Iemand op een ander forum had de maten voor me en volgens dat, zou ik zelfs nog wat ruimte over hebben :mryellow: .

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”