Nikon View Pro?
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nikon View Pro?
Al een tijd geleden is aangekondigd dat dit pakket "later" op de markt zou komen. Ik ben wel erg benieuwd om het eens te proberen, werk momenteel veel met View 6.veel . Is er al ergens nieuws over een daadwerkelijke release datum van View Pro?
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Nikon View
pa0mrl schreef:Ik ben ook erg geïnteresseerd!
Zit er bij Capture NX al een Nikon View of moet je dat apart bestellen.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Update: vandaag kreeg ik van Omnifoto een mail dat Nikon wederom heeft toegezegd "deze maand" de uitlevering te starten. Hieraan voegde men al toe dat dit inderdaad al eerder door Nikon toegezegd is, dus dat ook zij het eerst willen zien en dan geloven. Nou maar hopen dat het lange wachten niet eindigt in een grote teleurstelling.
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Vandaag maar eens een vraag gesteld via de support (dat werkt wel, er is zelfs een categorie "pre-sales" voor je vraag) en het antwoord was dat Nikon View Pro half november in de winkels wordt verwacht. Ben benieuwd of er dan over een of anderhalve week ook een testversie op nikon-nl.nl beschikbaar zal zijn. We wachten nog even af.
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Ik gebruik in de oude Nikon View nogal veel de ingebakken Nikon Editor die heel snel is voor kleinere correcties, ik hoop dat deze editor er nog steeds inzit en misschien ook een upgrade heeft gekregen.Marten schreef:Er wordt blijkbaar nogal uitgekeken naar dit programma!
Wat moet ik er eigenlijk van verwachten? Nikon View vind ik nou niet iets om over naar huis te schrijven. (Capture NX daarentegen wel)
Wat zal deze NVPRO uitvoering méér hebben dan het oude NV?
Die editor vind ik niet echt een meerwaarde hebben. Ik gebruik juist voor snelle kleine wijzigingen altijd Capture NX. Nikon View 6 vind ik eigenlijk alleen maar handig om even snel foto's te bekijken. Ik heb nu ACDSee 9 NL gedownload. Dit ben ik nu aan het testen en als het bevalt wil ik dat als archiefprogramma nemen. Dit kost slechts 36 euro.
Overigens ben ik wel benieuwd of Nikon View PRo ook een goed archief is. Het lijkt me niet, want Nikon heeft al Picture Project wat ik persoonlijk helemaal niets vind (erg traag en inefficient).
Overigens ben ik wel benieuwd of Nikon View PRo ook een goed archief is. Het lijkt me niet, want Nikon heeft al Picture Project wat ik persoonlijk helemaal niets vind (erg traag en inefficient).
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Mijn verwachting is vooral dat-ie snel met NEFjes om kan gaan, iets dat in de Windows verkenner heel moeizaam gaan en met Nikon View6 voor mij niet handig genoeg werkt. Het aanbrengen van kleine correcties en het omzetten van NEF naar JPEG voor grote hoeveelheden bestanden. Capture NX werkt daarvoor veeeel te traag! En dan heb ik geen echt aftandse computer. PP heb ik al heel snel weer verwijderd van mijn compu, daar was door mij niet fatsoenlijk intuïtief mee te werken.
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Probeer breeze browser eens, niet van de modernste gebruikers interfaces maar wel lekker snel ook voor NEF's. Heeft trouwens tegenwoordig ook volledige support voor de D80.
http://www.breezesys.com/
Luc.
http://www.breezesys.com/
Luc.