http://www.digitalkamera.de/Meldung/Neu ... /5111.aspx
Ik ben benieuwd of deze net zo goed is als de oude befaamde Contax 21.
Yes, maar ik heb wel begrepen dat Zeiss zelf de ontwerpen maakt. Dit in tegenstelling tot de Voigtlanders uiteraard. De bouwkwaliteit is overigens ontzettend goed. Dit zijn echt objectieven die vele jaren mee kunnen. Over enkele tientallen jaren kunnen we ze best nog eens "in nieuwstaat" tegenkomen op Ebay.evertfoto schreef:Wordt deze Zeiss ook door Cosina gemaakt? Net als je Voigtlander-lens.
Ik ben eigenlijk alleen nog maar op zoek naar een mooie groothoek. De Zeiss 18\3.5 zou een kandidaat kunnen zijn, maar volgens wat (voorlopige) reviews zitten daar toch enkele minpuntjes aan (vignetting, distortion en flare). Of het echt allemaal klopt wat er nu wordt gezegd is natuurlijk maar de vraag, maar nu de Zeiss 21\2.8 er aan komt ga ik daar toch maar eventjes op wachten. Ikzelf verwacht er erg veel van, omdat Zeiss met dit objectief vanuit het verleden nogal een reputatie heeft (en dus ook te verliezen). De prijs is er ook naar (1400 eurootjesiJoost schreef:Ik zie trouwens net aan je signature dat ik hier bijna precies hetzelfde glas heb.
Tuurlijk moet je eerlijk zijn en je eigen mening volgen. Ik vraag het omdat ik er inmiddels wel uit ben dat ik met primes blijf fotograferen en de Zeiss- en Voigtländer-objectieven daarom voor mij interessant zijn. Verder is de bokeh van een objectief voor mij van groot belang bij de keuze van mijn objectieven.iJoost schreef:Mag ik eerlijk zijn? Ik heb weinig zin in die discussie... er wordt zoveel onzin over bokeh verkondigd.