Welke??

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
Edd

Welke??

Bericht door Edd » di sep 23 2008 1:50 pm

Ik ben in het bezit van een D100 met oa een 18-55 VR en een 50 mm f1.8. Ook heb ik nog een oude Sigma 28-200 maar daar doe ik niet veel meer mee.
Ik ben me aan het orienteren op een nieuw objectief. Inmiddels heb ik daar al heel veel over gelezen op dit forum, maar ik zie inmiddels door het bos de bomen niet meer....
Ik fotografeer graag mijn hondje als we samen gaan wandelen. Als mijn neefjes moeten hockeyen dan neem ik de camera ook wel eens mee, en uiteraard moet hij mee op vakantie.
Van mijn vrouw krijg ik binnenkort een 70-300 VR voor kijn verjaardag! :D
Nu heb ik veel gelezen over de Tamron 17-50 f2.8. Is dit voor mij een geschikte lens op de D100? En mijn 2e vraag is of deze overbodig is met de 18-55 en de 70-300?

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di sep 23 2008 2:25 pm

Een beetje naar jezelf refereren, dan zou je die vraag zelf kunnen beantwoorden.

Tamron 17-50 f2.8
Heb je eerder die lichtsterkte gemist tegenover de 18-55 VR ??
Ben je anderszins niet tevreden over de 18-55 VR, en waarom ??
Als je die vragen ontkennend kunt beantwoorden, waarom zou je dan alsnog een lens in ongeveer hetzelfde bereik willen nemen?

Je krijgt een 70-300 VR cadeau.
Is het dan niet handig eerst die lens af te wachten, ermee te fotograferen en daarna nog eens de vraag voor jezelf te stellen of je iets mist in de wijze waarop je fotografeert?

Het kan ook zijn dat je lijdt aan het "NAS" syndroom. :D
Maar ook dan blijven de voorgaande vragen en suggesties van kracht.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”