Nikon 17-35 2.8
Nikon 17-35 2.8
Ik zit met een klein dilema. Ik wil voor iets meer kwaliteit gaan in mijn groothoekzoom objectief (gebruik nu een Sigma 10-20 en een Nikon 24-85 3.5-4.5).
Ik heb een D300 en zou dus met een 17-55 prima klaar zijn (afgezien van het geld regelen), maar ik denk dat DX uiteindelijk geen toekomst heeft in mijn cameratas.
Ik denk er daarom over om de 17-35 2.8 te kopen. Nu is deze nieuw nog duurder (bijna onbetaalbaar voor mij), maar bij Konijnenberg hebben ze een tweede hand voor 799,- en daar heb ik dus wel interesse in.
Mijn vragen aan jullie zijn nu:
Zijn er meer versies van deze lens (ooit geupdate), want deze is van rond 1999 volgens mij? Zo ja is hier veel kwaliteit verschil in?
Is dit inderdaad een nettedeal/prijs?
Hoe doet deze lens het op FX?
Verder zij alle meningen en ervaringen met dit objectief zeer welkom, alvast bedankt,
Yvette
Ik heb een D300 en zou dus met een 17-55 prima klaar zijn (afgezien van het geld regelen), maar ik denk dat DX uiteindelijk geen toekomst heeft in mijn cameratas.
Ik denk er daarom over om de 17-35 2.8 te kopen. Nu is deze nieuw nog duurder (bijna onbetaalbaar voor mij), maar bij Konijnenberg hebben ze een tweede hand voor 799,- en daar heb ik dus wel interesse in.
Mijn vragen aan jullie zijn nu:
Zijn er meer versies van deze lens (ooit geupdate), want deze is van rond 1999 volgens mij? Zo ja is hier veel kwaliteit verschil in?
Is dit inderdaad een nettedeal/prijs?
Hoe doet deze lens het op FX?
Verder zij alle meningen en ervaringen met dit objectief zeer welkom, alvast bedankt,
Yvette
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Yvette, alle oudere pro objectieven doen het minder goed op FX. Dat geldt ook voor de 17-35
Lees DIT maar eens.
Ga voor de 14-24 of de 24-70
Premières conclusions ...
- les nouveaux zooms pros 14-24 et 24-70 f/2.8 dominent nettement le débat, en étant très bons voire excellents (selon la focale) dès la pleine ouverture. Mais tous les zooms pros 2.8 (17-35, 20-35, 28-70, 35-70, 70-200 et 80-200 Afd ou Afs) passent bien sur ce boîtier, même si parfois les bords et les angles sont trop faibles aux grandes ouvertures...en général à f/5.6 tout s'arrange, rien de grave quand on sait l'excellent niveau du D3 en haute sensibilité. Les dernières versions fixes Nanocrystal donnent des résultats superlatifs...
zie ook: DEZE LINK
Lees DIT maar eens.
- les nouveaux zooms pros 14-24 et 24-70 f/2.8 dominent nettement le débat, en étant très bons voire excellents (selon la focale) dès la pleine ouverture. Mais tous les zooms pros 2.8 (17-35, 20-35, 28-70, 35-70, 70-200 et 80-200 Afd ou Afs) passent bien sur ce boîtier, même si parfois les bords et les angles sont trop faibles aux grandes ouvertures...en général à f/5.6 tout s'arrange, rien de grave quand on sait l'excellent niveau du D3 en haute sensibilité. Les dernières versions fixes Nanocrystal donnent des résultats superlatifs...
zie ook: DEZE LINK
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Papa fume une pipe 

"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Gretl: je moeder is Australische?
Ziet er uiot als een fantastische site... Jammer dat alles in het Frans is. Dat heeft in de 4 jaar dat ik dat gehad heb niet echt aangeslagen bij me. Wellicht eens automatisch laten vertalen en kijken of ik het gebroken Nederlands dat daar uit komt dan een beetje begrijp...

Ziet er uiot als een fantastische site... Jammer dat alles in het Frans is. Dat heeft in de 4 jaar dat ik dat gehad heb niet echt aangeslagen bij me. Wellicht eens automatisch laten vertalen en kijken of ik het gebroken Nederlands dat daar uit komt dan een beetje begrijp...

- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik denk dat €799 beslist geen verkeerde prijs is Yvette. Ik heb hem ook en het is een prachtobjectief.
Ik weet niet of er mensen zijn op het forum die hem gebruiken op een D3 of D700.
Volgens "ome Ken"kan hij in ieder geval prima op FX
http://www.kenrockwell.com/nikon/1735.htm
Ik weet niet of er mensen zijn op het forum die hem gebruiken op een D3 of D700.
Volgens "ome Ken"kan hij in ieder geval prima op FX
http://www.kenrockwell.com/nikon/1735.htm
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Hij blijkt verkocht, maar nog niet van de site verwijderd, jammer.
Daarom net maar even de Tamron 17-50 2.8 wezen bekijken en testen.
Na een vergelijk met mijn 35mm 2.0 was ik daar snel klaar mee, wat een bizar verschil in scherpte en contrast. Of mijn 35mm is super, of ik begrijp alle lovende verhalen over de Tamron niet.
Nogmaals bedankt voor de informatie,
Yvette
Daarom net maar even de Tamron 17-50 2.8 wezen bekijken en testen.
Na een vergelijk met mijn 35mm 2.0 was ik daar snel klaar mee, wat een bizar verschil in scherpte en contrast. Of mijn 35mm is super, of ik begrijp alle lovende verhalen over de Tamron niet.
Nogmaals bedankt voor de informatie,
Yvette
Grof vertaald (gewoon met mijn middelbareschoolfransMarten schreef:Yvette, alle oudere pro objectieven doen het minder goed op FX. Dat geldt ook voor de 17-35
Lees DIT maar eens.

De nieuwe pro zooms 14-24 en 24-70 domineren het debat omdat ze zeer goed tot excellent zijn vanaf de wijdste opening. Maar alle 2.8pro zooms (17-35, 20-35, 28-70, 35-70, 70-200 et 80-200 Afd of Afs) kunnen ermee door, zelfs als ze aan de randen en in in de hoeken bij grote opening minder scherp zijn. In het algemeen is het vanaf f/5.6 in orde. Geen probleem dus als je weet hoe excellent de D3 presteert op hoge ISO-waarden. De laatste uitvoeringen met Nano geven nog betere resultaten.