Vandaag mijn D100 opgehaald en tot mijn verrassing zat er bovenstaande lens op.
Even uitgetest op mijn D50 maar hij presteert boven verwachting goed, en hij sluit heel goed aan op mijn 17-35mm
Meer mensen met deze lens?
Sigma 28-70 2.8 EX Aspherical Dual Focus
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Sigma 28-70 2.8 EX Aspherical Dual Focus
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
IK heb deze lens en het is één van de scherpste die ik heb. Het is wel enorm groot, lawaaierig bij scherpstellen en de enorme filtermaat 82mm is een nadeel. Maar verder een prima lens.
De dual focus aanduiding vind ik wat twijfelachtig......je kan gewoon door schuiven de scherpstelring ontkopplen, deze hou namelijk makkelijk vast en bij autofocus is dat weer niet makkelijk als die meedraait, maar bij dual focus denk ik dan dat er twee inzitten of zo, net zoals bij een processor bij dual core.
De dual focus aanduiding vind ik wat twijfelachtig......je kan gewoon door schuiven de scherpstelring ontkopplen, deze hou namelijk makkelijk vast en bij autofocus is dat weer niet makkelijk als die meedraait, maar bij dual focus denk ik dan dat er twee inzitten of zo, net zoals bij een processor bij dual core.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
klopt, dat dual focus stelt i.d.d. niet zoveel voor, er zitten gewoon 2 scherpstelringen over elkaar heen op. Het voordeel is dat je hem kunt ontkoppelen en vol beet kunt pakken bij AF , maar aan de andere kant, bedenk het maar eens
En die filtermaat van 82? wat denk je wat de 17-35 is? 88mm dus

En die filtermaat van 82? wat denk je wat de 17-35 is? 88mm dus

Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Die van mij is ook 82mm en ook van Sigma, dat is dan weer handig, zou maar één pola hoeven aan te schaffen.olle_griese schreef: En die filtermaat van 82? wat denk je wat de 17-35 is? 88mm dus
Hier vind je nog meer indrukken van de 24-70
http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... #poststart