Lightroom 2.0

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Lightroom 2.0

Bericht door Riemke » za sep 27 2008 3:21 pm

Wie werkt al met Lightroom 2.0?
Momenteel heb ik versie 1.4 en in vraag me af of ik, als ik versie 2.0 installeer, de vele presets die ik momenteel heb kan importeren in de nieuwe versie?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » za sep 27 2008 4:05 pm

sterker nog, ik heb helemaal niks gedaan en al mijn presets bleven erin zitten. Het enige waar het fout ging was bij de web module, daar ben je je instellingen kwijt maar voor de rest blijst alles (incl identity plate...) beschikbaar.

Geen idee of dit een garantie is voor alle upgrades bij anderen maar in basis blijft alles werken.

en 2.0 is best leuk, zeker die nieuwe developer optie.... 2.1 is in de maak want af en toe is importeren en synchroniseren nog wel traag.

ajuus
emiel

Zatoichi

Bericht door Zatoichi » za sep 27 2008 9:35 pm

Hier ook geen problemen met de upgrade. Alle instellingen bleven behouden.
Verbaasde me wel. Ik had een hele avond gereserveerd om alles weer zo in te stellen als ik gewend was, maar het bleek allemaal niet nodig.

Dat van die webmodule weet ik niet, want die ben ik pas op versie 2 gaan gebruiken.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za sep 27 2008 9:46 pm

Ik heb inmiddels versie 2.0 erop gezet en inderdaad is de upgrade ook zonder problemen gegaan :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Gretl

Re: Lightroom 2.0

Bericht door Gretl » do okt 09 2008 5:52 pm

Ik had een trial van LR 2.0 op m'n mac staan. Ondertussen serienummer gekocht en geactiveerd. Weet iemand hoe ik de folders uit LR 1.x kan overzetten naar LR2.0?
LR doet dat niet automatisch nl... :-(

Of moet ik LR 2.0 'gewoon' laten zoeken naar folders met foto's of id.?

alvast dank voor de tips.
gr.
Tet

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » do okt 09 2008 7:22 pm

Het ging op mijn Mac ook vanzelf. Misschien kan je File/Open Catalog gebruiken? Zoek dan naar Lightroom Catalog.lrcat (waarschijnlijk in Afbeeldingen). In dit bestand staan ook de verwijzingen naar de mappen en beelden. De trialversie zette catalogi weg in een map genaamd Silvertone (Afbeeldingen).
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Gretl

Bericht door Gretl » do okt 09 2008 8:55 pm

ik kan me nog herinneren dat tijdens de installatie van de trialversie van LR2 ik de vraag kreeg of ik de catalogue wilde upgraden. Niet gedaan, maar nu kwam die vraag niet meer :shock: .

Heb ondertussen 'gewoon' via import folders de foto's vanaf de harddisk opnieuw ingelezen en kan LR1 nu deleten.

Heb al een paar mooie gadgets mogen ervaren van LR2, smullen dus......

groet
Tet

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » di okt 14 2008 2:51 am

ArjanL schreef:Het ging op mijn Mac ook vanzelf. Misschien kan je File/Open Catalog gebruiken? Zoek dan naar Lightroom Catalog.lrcat (waarschijnlijk in Afbeeldingen). In dit bestand staan ook de verwijzingen naar de mappen en beelden. De trialversie zette catalogi weg in een map genaamd Silvertone (Afbeeldingen).
Zo heb ik het ook gedaan, file -> import from catalog... en de .irc van je vorige lightroom installeren. Geweldig programma trouwens, 2.0 is ook een hele verbetering...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”