D60 of toch D80 ?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
appietouw

D60 of toch D80 ?

Bericht door appietouw » ma sep 29 2008 9:17 am

Hallo allemaal, ik ben Albert ben 36 jaar en kom uit Gorssel, en heb me deze winter (begint in Nov.) opgegeven voor een fotocursus in Deventer.
Nu ben ik is aan het kijken voor een spiegelreflex camera en ben er in elk geval zeker van dat het een Nikon moet worden :mrgreen: (heb nu een Canon IXUS 900 TI) en mijn gevoel gaat dan uit naar de nieuwe D60.
Maar nu kun je voor ietjes meer al een (overjarig) D80 kopen dus wat is wijsheid een up-to-date D60 of een 2006 D80 ?

Ben benieuwd naar jullie advies

Groeten Albert

Heb de zoek functie al gebruikt maar deze vragen combi ben ik niet tegen gekomen :wink:

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma sep 29 2008 9:30 am

Ten eerste, welkom op het forum.

Keus is altijd moeilijk, met de D60 heb je een moderner toestel met eigenlijk minder mogelijkheden. Je zult altijd AF-S lenzen moeten gebruiken of met de hand scherpstellen. Met de D80 heb je een groter en ouder toestel met meer mogelijkheden.
Ik heb de D60 gehad, uitstekend toestel waarmee je prachtige scherpe foto's kunt maken.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

appietouw

Wat is wijsheid ?

Bericht door appietouw » ma sep 29 2008 6:59 pm

appietouw schreef: Heb de zoek functie al gebruikt maar deze vragen combi ben ik niet tegen gekomen :wink:
:oops: dus wel ! sorry hier heb ik over heen gekeken.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=8259

Maar bedankt Cees !

appietouw

Re: D60 of toch D80 ?

Bericht door appietouw » za okt 11 2008 10:22 pm

Nou heb alles zo'n beetje op een rijtje gezet, reviews en forums door gelezen en kan jullie vertellen dat ik vandaag een giga mooie set heb gekocht.

De Canon EOS 40D body met Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM objectief :mrgreen:

Ach, zo'n goede beurt had ik hier toch al niet gemaakt, gezien al die leuke reacties :wink:

Tja tot ziens dan maar en veel plezier op deze site en met fotograferen !

Groeten Albert

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za okt 11 2008 10:42 pm

appietouw schreef:en ben er in elk geval zeker van dat het een Nikon moet worden :mrgreen:
Zo zeg, jij bent snel om?

Veel plezier met de set. Je zult gelukkig niet beseffen dat je nóg meer lol had kunnen hebben :twisted:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za okt 11 2008 11:58 pm

appietouw schreef:De Canon EOS 40D body met Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM objectief :mrgreen:
Lijkt me een prachtige aankoop. Jammer dat je er alleen eigenlijk niet met goed fatsoen mee kunt lopen op onze gezellige forum-uitjes... :lol:

Veel plezier bij Canon Club Nederland (Google er maar eens naar)!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Dennis71

Bericht door Dennis71 » zo okt 12 2008 11:26 am

Ik wil ook een lens met ingebouwde UnSharpMask :)

Veel plezier met je nieuwe set Albert

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”