Eigengemaakte diffusor op opklapflits
Eigengemaakte diffusor op opklapflits
Hallo 'flitsers',
Ik ben een pas begonnen dslr-fotografe. Heb enkele maanden geleden een Nikon D60 aangeschaft.( waarme ik overigens al verbluffend beter resultaat heb geboekt als met een compact camera) Ik ben dus nog in de 'lerend fase' en heb het boek "Bewuster en beter fotograferen met de Nikon D60' aangeschaft en bestudeerd. Nu ben ik wat meer bezig met binnen fotografie en begint de opklapflitser mij parten te spelen. Nu wil ik graag eerst een beetje experimenteren voordat ik een flitser ga aanschaffen. De auteur schrijft dat je met een eigen gemaakte lichtdiffussor op de opklapflits al betere resultaten krijgt dan alleen met de opklapflits. Heeft iemand hiervoor ideeen of tips?
Ik ben een pas begonnen dslr-fotografe. Heb enkele maanden geleden een Nikon D60 aangeschaft.( waarme ik overigens al verbluffend beter resultaat heb geboekt als met een compact camera) Ik ben dus nog in de 'lerend fase' en heb het boek "Bewuster en beter fotograferen met de Nikon D60' aangeschaft en bestudeerd. Nu ben ik wat meer bezig met binnen fotografie en begint de opklapflitser mij parten te spelen. Nu wil ik graag eerst een beetje experimenteren voordat ik een flitser ga aanschaffen. De auteur schrijft dat je met een eigen gemaakte lichtdiffussor op de opklapflits al betere resultaten krijgt dan alleen met de opklapflits. Heeft iemand hiervoor ideeen of tips?
Welkom op het forum !
Lees dit draadje even goed door.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=10435
Vanaf einde pagina 2 wordt het erg crea bea en komen de gratis crusli en slagroom diffusors om de hoek om je de nodige centjes te besparen
Succes !
Robin
Lees dit draadje even goed door.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=10435
Vanaf einde pagina 2 wordt het erg crea bea en komen de gratis crusli en slagroom diffusors om de hoek om je de nodige centjes te besparen

Succes !
Robin
diffusor voor flitser
Bedankt Robin voor je verwijzing naar een andere discussie. Hier zocht ik inderdaad naar. Zoals gezegd ik ben nog aan het experimenteren en wil volgend jaar een flitser aanschaffen. Hierover heb ik ook al wat gelezen bij een ander onderwerp op dit forum. In ieder geval heel erg bedankt voor je info.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Heel eenvoudig. Heb je nog ergens een doorzichtig fotodoosje? Zo'n rond geheel met een dekseltje, ruimte voor opklapflits uitsnijden en klaar is Cees!
Doosjes zijn bij de Hema of een fotowinkel zò op te halen.
Doosjes zijn bij de Hema of een fotowinkel zò op te halen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
filmhoesje
Bedankt voor de tip. Dit had ik me al voorgenomen. En de witte fotorolhoudertjs heb ik nog thuis liggen en heb de voorbeeld foto gezien op deze forumsite.
Bedankt en misschien nog eens tot later op dit forum
Bedankt en misschien nog eens tot later op dit forum
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Eigengemaakte diffusor op opklapflits
Voorraadje, Fred?
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Re: Eigengemaakte diffusor op opklapflits
:mrgreen:chip54 schreef:Voorraadje, Fred?