Nieuwe firmware voor de D200
Nieuwe firmware voor de D200
Voor de liefhebbers:
De nieuwe firmware (2.0.0) voor de D200 is uit. Te downloaden via Nikon USA.
groetjes,
Peter
De nieuwe firmware (2.0.0) voor de D200 is uit. Te downloaden via Nikon USA.
groetjes,
Peter
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
De enige ge-update zaken zijn:
Issues addressed with firmware version 2.0.0:
1. Image authentication item has been added to the setup menu. The optional Image Authentication software is required to authenticate images.
2. A Wireless transmitter item has been added to the setup menu. This item is available only when the optional Wireless Transmitter WT-3 is connected to the camera.
Volgens mij voor veel gebruikers zaken waar ze niets aan hebben.
Wat is eigenlijk het verschil tussen en het nut van een A-firmware en een B-firmware? Deze moeten apart ge-update worden.
Groeten,
Marnix
Issues addressed with firmware version 2.0.0:
1. Image authentication item has been added to the setup menu. The optional Image Authentication software is required to authenticate images.
2. A Wireless transmitter item has been added to the setup menu. This item is available only when the optional Wireless Transmitter WT-3 is connected to the camera.
Volgens mij voor veel gebruikers zaken waar ze niets aan hebben.
Wat is eigenlijk het verschil tussen en het nut van een A-firmware en een B-firmware? Deze moeten apart ge-update worden.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nee,
Voor zover ik weet is iedere D200 over de wereld technisch identiek. Alleen het garantiebewijs en serienummer maakt er een "Europees", "Aziatisch" of "Amerikaans" model van. Waarom de firmware niet op de Europese site staat weet ik niet. Heb mijn "Amerikaanse" D200 inmiddels ge-update en hij deed het allemaal in het NL.
Groeten,
Marnix
Voor zover ik weet is iedere D200 over de wereld technisch identiek. Alleen het garantiebewijs en serienummer maakt er een "Europees", "Aziatisch" of "Amerikaans" model van. Waarom de firmware niet op de Europese site staat weet ik niet. Heb mijn "Amerikaanse" D200 inmiddels ge-update en hij deed het allemaal in het NL.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zou het kloppen dat er toch verborgen bugs zijn opgelost? Melding van oplossing autofocusbug Sigmalenzen, banding en verbetering van VR bij 18-200 op forum nikonians
http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcforu ... e=threaded
http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcforu ... e=threaded
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
De firmware update voor de D2x is zeer de moeite waard, omdat het grootste deel van de nieuwe features (o.a. B&W mode, HI 0.3, HI 0.5, HI 0.7, extra FUNC mode en nog veel meer) van de D2xs nu ook voor de D2x beschikbaar zijn.
Jammer genoeg (en vreemd!) dat de firmware updates nog niet via de site van Nikon Nederland te downloaden zijn. Ik heb de update voor de D2x opgehaald op de Nikon UK site.
Jammer genoeg (en vreemd!) dat de firmware updates nog niet via de site van Nikon Nederland te downloaden zijn. Ik heb de update voor de D2x opgehaald op de Nikon UK site.
Jur
-
- Forumlid
Het feit dat Sigma objectieven zich anders gedragen geeft toch wel aan dat er méér in deze firmware verbeterd is dan alleen de door Nikon genoemde 2 punten. De niokonians gaan er uitgebreid op in.
Hier is het stil, zowel van de kant van Nikon Nederland als van de kant van de mensen die al ervaringen hebben met de nieuwe update.
Zijn er al (Nederlandse) ervaringen met de nieuwe update?
Hier is het stil, zowel van de kant van Nikon Nederland als van de kant van de mensen die al ervaringen hebben met de nieuwe update.
Ik heb zojuist succes ge-update voor de D200.Marten schreef:Het feit dat Sigma objectieven zich anders gedragen geeft toch wel aan dat er méér in deze firmware verbeterd is dan alleen de door Nikon genoemde 2 punten. De niokonians gaan er uitgebreid op in.

-
- Forumlid
Gedownd van Nikon USA? Gewoon Nederlandstalig als je dat zo ingesteld hebt? Heb je je oude instellingen nog?
Ben benieuwd naar je ervaringen!
zie ook:
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=129587
zie ook:
-
- Forumlid
zie Nikon Europa
Snelhandleiding voor het downloaden en installeren van deze firmware
1. Download de firmwarebestanden en pak ze uit
2. Formatteer een goedgekeurde CF-kaart in de camera (Microdrives kunnen niet gebruikt worden).
3. Sluit de camera op de computer aan (in de USB-stand MSC) of gebruik een CF-kaartlezer. (Als u de firmware-upgrade naar een geheugenkaart kopieert, gebruik dan niet de Lexar Media JumpShot USB-kabel. De firmware-update van de D200 wordt dan mogelijk niet correct uitgevoerd.)
4. Kopieer een van de gedownloade bestanden "AD200200.bin" (A firmware) of"BD200200.bin" (B firmware) naar de CF-kaart. Kopieer de bestanden niet tegelijk naar de CF-kaart.
5. Verbreek de verbinding tussen de camera en de computer
6. Zet de camera aan, druk op de knop "Menu" en selecteer "Firmware Ver"
7. Volg de menu's op het scherm van de camera
8. Zet de camera uit nadat de upgrade is voltooid
9. Herhaal stap 2 - 7, om de tweede firmware update uit te voeren.
10. Formatteer de kaart opnieuw
Snelhandleiding voor het downloaden en installeren van deze firmware
1. Download de firmwarebestanden en pak ze uit
2. Formatteer een goedgekeurde CF-kaart in de camera (Microdrives kunnen niet gebruikt worden).
3. Sluit de camera op de computer aan (in de USB-stand MSC) of gebruik een CF-kaartlezer. (Als u de firmware-upgrade naar een geheugenkaart kopieert, gebruik dan niet de Lexar Media JumpShot USB-kabel. De firmware-update van de D200 wordt dan mogelijk niet correct uitgevoerd.)
4. Kopieer een van de gedownloade bestanden "AD200200.bin" (A firmware) of"BD200200.bin" (B firmware) naar de CF-kaart. Kopieer de bestanden niet tegelijk naar de CF-kaart.
5. Verbreek de verbinding tussen de camera en de computer
6. Zet de camera aan, druk op de knop "Menu" en selecteer "Firmware Ver"
7. Volg de menu's op het scherm van de camera
8. Zet de camera uit nadat de upgrade is voltooid
9. Herhaal stap 2 - 7, om de tweede firmware update uit te voeren.
10. Formatteer de kaart opnieuw
Laatst gewijzigd door Marten op wo okt 04 2006 6:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Yep alles is in ordeMarten schreef:Gedownd van Nikon USA? Gewoon Nederlandstalig als je dat zo ingesteld hebt? Heb je je oude instellingen nog?
zie ook:

Hier staat de uitleg:walt001m schreef:uhmmm firmware updaten? Hoe doe je dat? Ik neem aan dat je het bestand eerst download op je pc, maar dan?
http://support.nikontech.com/cgi-bin/ni ... .search_nl