Instellingen van Bordermaker
- Frans Keijzers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Instellingen van Bordermaker
Ik maak vaak kaders om mijn foto's, dit doe ik met bordermaker nu moet ik iedere keer als ik bordermaker opstart ook de instellingen van mijn kader opnieuw instellen.
Kan je de instellingen van je kader ook opslaan zodat je niet iedere keer alles opnieuw hoeft in te stellen?
Kan je de instellingen van je kader ook opslaan zodat je niet iedere keer alles opnieuw hoeft in te stellen?
Groet, Frans
Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com
Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Instellingen van Bordermaker
Ik snap je vraag niet echt. In het menu "Bestand" staat gewoon een optie "Opslaan". Net als bij heel veel programma's. Daarmee sla je je instellingen op. Opnieuw inlezen van opgeslagen instellingen is niet moeilijker dan dit trouwens.Frans65 schreef:Ik maak vaak kaders om mijn foto's, dit doe ik met bordermaker nu moet ik iedere keer als ik bordermaker opstart ook de instellingen van mijn kader opnieuw instellen.

Ik doe het gewoon met photoshop action.... een knoppie drukken... klaar!
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Frans,
even jouw vraag beantwoorden:
Stel jouw border met tekst in, zorg ook dat je de andere instellingen vermeld (bijv. hoe de foto's moeten heten nadat ze ge-borderd zijn).
Daarna bestand --> opslaan --> en geef het een naam.
Volgende keer via bestand openen kun je de standaardinstelling laden.
Ik heb zo een aantal instellingen geladen en dat werkt hartstikke handig.
Groeten,
Jolanda
p.s.: wat heb je een leuke avatar!?
Stel jouw border met tekst in, zorg ook dat je de andere instellingen vermeld (bijv. hoe de foto's moeten heten nadat ze ge-borderd zijn).
Groeten,
Jolanda

click voor mijn foto's op flickr.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
PhotoShop is een product dat heel veel geld kost, er vanuit gaande dat je een legale versie hebt...Ciska schreef:Ik doe het gewoon met photoshop action.... een knoppie drukken... klaar!
BorderMaker is een van die gratis (financiële bijdrage welkom meen ik) producten die de amateurs heel gelukkig maakt. Niets mis mee. Sterker nog: ik gebruik het ook naar volle tevredenheid!

- V70ORD5
- Forumlid
Had je daar al een "tut" van gemaakt?Ciska schreef:Ik doe het gewoon met photoshop action.... een knoppie drukken... klaar!
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Hallo,
@Frans, bedankt voor je vraag, ik heb dankbaar gebruik kunnen maken van de antwoorden en heb nu zelf dus ook een aantal pre-sets opgeslagen; hoop dat jij er ook wijzer van bent geworden.
Maar, een andere vraag over BorderMaker instellingen; JPEG kwaliteit staat daar standaard op 90 (% neem ik aan) Waarom niet op 100?
Hopelijk weer antwoord(en) waar ook anderen wat aan hebben...
in ieder geval alvast dank!
@Frans, bedankt voor je vraag, ik heb dankbaar gebruik kunnen maken van de antwoorden en heb nu zelf dus ook een aantal pre-sets opgeslagen; hoop dat jij er ook wijzer van bent geworden.
Maar, een andere vraag over BorderMaker instellingen; JPEG kwaliteit staat daar standaard op 90 (% neem ik aan) Waarom niet op 100?
Hopelijk weer antwoord(en) waar ook anderen wat aan hebben...
in ieder geval alvast dank!
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Tsja, dat is nu eenmaal de instelling, je kunt het ook niet bij voorkeuren wijzigen o.i.d., dus je moet altijd die instelling wijzigen (doe ik in ieder geval wel, ik heb een hekel aan compressie van foto's, je ziet dat altijd terug in de foto)
Michael
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Matthieu
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
NOG een vraag over bordermaker......
Standaard is de fotoafmeting iets van 600x800
Als je de standaard afmetingen van je gemaakte foto wil
behouden dan moet je ook de waarden van je instellingen
aanpassen met de factor die je vergroot tov de 600x800 instelling
anders wordt het kader of tekst in je border veel te klein.
Is daar niet een oplossing voor te bedenken dat dit automatisch gaat ?
gr. en succes met BM
Matthieu
Standaard is de fotoafmeting iets van 600x800
Als je de standaard afmetingen van je gemaakte foto wil
behouden dan moet je ook de waarden van je instellingen
aanpassen met de factor die je vergroot tov de 600x800 instelling
anders wordt het kader of tekst in je border veel te klein.
Is daar niet een oplossing voor te bedenken dat dit automatisch gaat ?
gr. en succes met BM
Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- Frans Keijzers
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt voor de tips Jolanda nu weet ik wat me te doen staat, leuke avatar hè, heeft een goede fotograaf gemaakt....Jolanda schreef:Frans,
Groeten,
Jolanda

nog bedankt daarvoor.
Dit bedoelde ik eigenlijk Patrick ik wist niet hoe ik het precies moest omschrijven.Patrick schreef:Ik snap je vraag niet echt. In het menu "Bestand" staat gewoon een optie "Opslaan". Net als bij heel veel programma's. Daarmee sla je je instellingen op. Opnieuw inlezen van opgeslagen instellingen is niet moeilijker dan dit trouwens.Frans65 schreef:Ik maak vaak kaders om mijn foto's, dit doe ik met bordermaker nu moet ik iedere keer als ik bordermaker opstart ook de instellingen van mijn kader opnieuw instellen.

Groet, Frans