Foto 1
Amersfoort, hete luchtballon bij de Hamseweg

Foto 2
Amersfoort, hete luchtballon bij de Hamseweg

Foto 3
Amersfoort, blauw doorgezaagd binnenvaartschip in het gras

Foto 4
Amersfoort, appartementengebouw aan de Rigantstraat
De kleur van foto 3 is inderdaad zwaar overtrokken, dat klopt. Het schip is ultra-marijn blauw, dat steekt erg af tegen het gras. Ik wilde dat accentueren, vandaar de superverzadigde kleuren.a90 schreef:Mooie foto's weer FredDat gebouw op foto 4 ziet er mooi uit met die pastel tinten. Foto 3 is wel erg gekleurd ? foto 1 en 2 kijken lekker weg, mooie kleuren
Wat voor film heb je gebruikt ?
Tsja, wat moet ik hier nu op zeggen? Ik kan hooguit zeggen waarom ik de foto heb gemaakt zoals deze is, er zit geen hogere bedoeling achter.rbfoto.nl schreef:Sorry Fred maar ik kan er niets in ontdekken wat mij boeit.
Vind het qua compositie niet sprekend genoeg en de onderwerpen zijn vrij saai.
Als je vind dat ik er naast zit, leg dan uit per foto wat de bedoeling was. Misschien mis ik de creativiteit of ik snap niet wat je bedoelt.
Een rolfilm heeft in een Click 12 opnamen, je krijgt negatieven van 6 x 6 cm. Ik denk dat zeker 80 á 90% goed is af te drukken. Een forse bewerking met PS is echter onvermijdelijk.wouterboon schreef:Oei, foto 4, gave kleuren!
Foto 1: ik vind het contrast tussen voor- en achtergrond te groot; het jochie is mij net iets te donker. Ik volg zijn blik naar de ballon nu niet echt.
Foto 2: niet bijzonder.
Foto 3: na je uitleg zie ik de lol er wel van in, maar ik vind hem te krap gekaderd.
En uit nieuwsgierigheid: zo'n rolletje heeft 24 of 36 opnames? Met 2 diafragma's en 1 sluitertijd: hoeveel foto's per rolletje kun je weggooien omdat ze niet gelukt zijn?![]()
Gr.,
Wouter
Hoi Mike,mikemix schreef:Typische Fred foto's.
Wat mij opvalt is dat 1 behoorlijk uit het lood ligt.
Bij 2 storen mij de auto's.
wouterboon schreef:Ik moest even zoeken waar je nou gereageerd had op mijn vraag, Frederix, maar ik zag het in mijn quote staanToch grappig om te lezen dat dat toch zo makkelijk gaat met nagenoeg geen instelmogelijkheden (of juist daarom)