Ik ben nu sinds 2 dagen in het gelukkige bezit van een D300, wel even wennen na een D50 en D80.
Ben er, wat instellingen betreft, gelijk mee aan de slag gegaan, met hulp van een collega (ook D300 bezitter), die mij o.a. aan instellingen voor de geheugenbanken heeft geholpen (als start, na proefondervindelijk testen kijk ik wel of die instellingen nog aanpassing behoeven voor mij). Zo heb ik nu de geheugenbanken (voorlopig) gevuld met instellingen voor Reportage, Landschap, Portret en Sport. Tot zover geen problemen of vragen, alles gaat vrij duidelijk, het wijst zich zelf veel, en anders via de handleiding.
En dan nu mijn vraag, en ik zal proberen die zo duidelijk mogelijk te formuleren. En voor goed begrip, ik heb er niks over terug kunnen vinden in dit forum of in de handleiding, en mijn collega heeft een paar dagen verlof

In principe fotografeer je, als je de camera aanzet, dus altijd in een bepaalde geheugenbank, neem als voorbeeld Landschap. Nu is mij, bij het testen, opgevallen dat als ik dan bijv. de iso-waarde voor één foto wijzig, ik die handmatig terug moet zetten, aangezien anders ook de instelling voor de geheugenbank is gewijzigd, óók na het uitzetten van de camera en het opnieuw selecteren/kiezen van de geheugenbank Landschap. Nu vind ik dit niet erg logisch, want het 'gemak' van zo'n geheugenbank is dat je bepaalde instellingen toch iedere keer snel bij de hand hebt, en een incidentele aanpassing zou, zeker na het uitzetten van de camera, naar mijn mening niet moeten leiden tot een wijziging van de geheugenbank. Dat is toch juist het 'gemak' van een 'geheugenbank'?

Klopt mijn ervaring, zie ik iets over het hoofd, of doe ik iets verkeerd?
Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven.
Groeten,
Martin