DXO optics Pro

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
walt001m

DXO optics Pro

Bericht door walt001m » di okt 03 2006 4:27 pm

Ik heb zelf nu een tijdje de probeerversie van DXO Optics Pro (Versie 4 is net uitgekomen) in gebruik, na een tijd de beta versie te hebben gebruikt. Ik moet zeggen dit is een prachtig programma en de resultaten als je NEF's ermee verwerkt zijn mooi (vind ik :D ) Dit programma "kent" de objectieven waar een foto gemaakt is (voor de meeste NIKON lenzen is een module beschikbaar) en past automatisch een heleboel zaken aan als vervorming, CA, vignettering enz.
Het enige waar ik een beetje mee zit is de automatische aanpassingen die het programma doet aan de foto's. Tot nu toe is het allemaal schitterend wat de resultaten betreft maar toch ben ik wel eens huiverig of het ook niet fout zou kunnen gaan....
Zijn er mensen die ook ervaring hebben met dit programma dan zou ik graag hun mening horen.
Ik twijfel tussen DXO en Lightroom.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » di okt 03 2006 8:39 pm

Ik ken DXO alleen uit reviews. Staat als goed bekend. Beter getest op het gebied van allerhande lensproblemen, zoals vervorming, CA en dergelijke, is echter PT-Lens, dat ook nog een stuk goedkoper is. Ook dit programma biedt lensspecifieke correctiemogelijkheden.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

hjanssen

Bericht door hjanssen » di okt 03 2006 11:25 pm

Maaar hetttttttttttt is zzzzzzzzzzzzzzzoooooooooooooooooooo ttttttttttrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaagggggggg.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » wo okt 04 2006 12:57 am

DXO is een erg mooi pakket. Ik had het bijna aangeschaft totdat een collega mij wees op BibblePro. Dat issum voor mij geworden.
Werkt sneller dan DXO, heeft ook lenscorrectie ingebouwd en de resultaten zijn perfect.

Hier staan wat video's van BibblePro in aktie: http://www.bibblelabs.com/learn/index.html
Laatst gewijzigd door Onno op do okt 05 2006 1:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

walt001m

Bericht door walt001m » wo okt 04 2006 9:44 am

Ok bedankt! Ik ga Bibble ook eens bekijken.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”