Nikkor-S auto 1:1.4 50mm 10922864
Nikkor-S auto 1:1.4 50mm 10922864
Hallo Forum
Als nieuw forumlid gelijk maar een vraag over een lens die ik in mijn bezit heb .
De lens staat beschreven in mijn forum onderwerp maar er is geen scherpstel ring en geen diafragmaring wel is er een verschuifbare diafragma met een vaste opening .
Ook heeft de lens bajonet
Daar ik deze lens in de 30 jaar dat ik fotografeer onder andere met Nikon nog nooit heb gezien ook niet in fotobladen stel ik mijn vraag hier ( waar anders )
Naar mijn mening is het een reproduktie lens maar er zullen best forum leden zijn die weten om wat voor lens het gaat .
Groeten
Henk
Als nieuw forumlid gelijk maar een vraag over een lens die ik in mijn bezit heb .
De lens staat beschreven in mijn forum onderwerp maar er is geen scherpstel ring en geen diafragmaring wel is er een verschuifbare diafragma met een vaste opening .
Ook heeft de lens bajonet
Daar ik deze lens in de 30 jaar dat ik fotografeer onder andere met Nikon nog nooit heb gezien ook niet in fotobladen stel ik mijn vraag hier ( waar anders )
Naar mijn mening is het een reproduktie lens maar er zullen best forum leden zijn die weten om wat voor lens het gaat .
Groeten
Henk
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikkor-S auto 1:1.4 50mm 10922864
Henk, kijk HIER eens, misschien staat hij erbij?
- Cees
- Forumlid
Plaats eens een foto?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Maak een foto van je lens.henkdew schreef:Hoe plaats ik hier een foto
Henk
Zet deze foto ergens op een stukje websruimte (flickr bijvoorbeeld)
En link vanaf hier naar de foto met [img]url-van-de-foto[/img]

En dit is de code om een foto te plaatsen:
Code: Selecteer alles
[img]http://home.hetnet.nl/~dewilde7/dsc_0478b.jpg[/img]
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Is er iemand van de Forumleden die weet waar deze lens voor is gebruikt en wie weet iets over het serienummer te melden , een vorige schrijver in dit forum heeft een link geplaatst naar een site waar een lens staat met een serienummer dat in de buurt komt maar dan met
een ? en wie weet iets te melden over in deze lens gebruikte diafragma wat niet te diafragmeren is maar alleen is te verschuiven .
In een shiftlens is het voorste en achterste lensdeel ten opzichte van elkaar te shiften en te kiepen maar bij de lens van mij niet .
Ik kan mij voorstellen dat deze lens voor een bepaalde doel is gemaakt .
Henk
een ? en wie weet iets te melden over in deze lens gebruikte diafragma wat niet te diafragmeren is maar alleen is te verschuiven .
In een shiftlens is het voorste en achterste lensdeel ten opzichte van elkaar te shiften en te kiepen maar bij de lens van mij niet .
Ik kan mij voorstellen dat deze lens voor een bepaalde doel is gemaakt .
Henk
Laatst gewijzigd door henkdew op ma nov 10 2008 2:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Volgens mij is dit een lens voor videobewaking voor bijvoorbeeld bij een lopende band.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Hier de originele 50mm:

en het serie nummer valt in de reeks: 1020180 - 1255746 van Roland Vink.
Waarom en door wie het ding verbouwt is weet ik niet. Lijkt me een industriële toepassing.

en het serie nummer valt in de reeks: 1020180 - 1255746 van Roland Vink.
Waarom en door wie het ding verbouwt is weet ik niet. Lijkt me een industriële toepassing.
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat zie je als je hem op een camera zet?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
De lens kan niet op een camera worden bevestigt daar er geen bajonet of schroefdraad aanwezig is .
Het stukje metaal wat links uit de lens steekt is van links naar rechts te verschuiven zodat het gaatje van de diafragma is te verplaatsen van links naar rechts .
Voor video bewaking lijkt mij deze lens niet voor gebruikt te zijn naar aanleiding van zijn ouderdom en waarom dan een verschuifbare diafragma te gebruiken
http://home.hetnet.nl/~dewilde7/index.html
Klik op een tumpnail voor een grotere foto
Het stukje metaal wat links uit de lens steekt is van links naar rechts te verschuiven zodat het gaatje van de diafragma is te verplaatsen van links naar rechts .
Voor video bewaking lijkt mij deze lens niet voor gebruikt te zijn naar aanleiding van zijn ouderdom en waarom dan een verschuifbare diafragma te gebruiken
http://home.hetnet.nl/~dewilde7/index.html
Klik op een tumpnail voor een grotere foto
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Als je goed kijkt op de zijkant van de objectief zie je een schroefdraad zitten,deze kan je bevestigen middels een beugel aan een frame van een bepaalde visionsysteem waaruit deze lens uitmaakt.
Vroeger heb ik wel eens gewerkt met deze bewakingssystemen,via een trigger door een lichtsluis maakt het systeem een foto waarbij het software bepaald of een product goed is of niet.
Met die lipje kan je het diafragma bepalen,alleen zit die behoorlijk van zijn plaats gezien je foto van je objectief?
Vroeger heb ik wel eens gewerkt met deze bewakingssystemen,via een trigger door een lichtsluis maakt het systeem een foto waarbij het software bepaald of een product goed is of niet.
Met die lipje kan je het diafragma bepalen,alleen zit die behoorlijk van zijn plaats gezien je foto van je objectief?
Als je het gaatje bedoeld waar je schroefdraad ziet daar zit namelijk net niet in beeld een inbusboutje aan de andere zijde zit ook zo een .
Als je de oppervlakte van de zijkant van de lens bedoeld moet ik je mededelen dat deze nergens van schroefdraad is voorzien .
Je hebt het ook over bewakingssystemen , deze lens is gemaakt eind zestiger of begin zeventiger jaren of er toen al gebruik werd gemaakt van software betwijfel ik men kan natuurlijk een oude niet meer in gebruik zijnde lens hebben genomen .
Het lipje wat uit de lens steekt daar kun je het gaatje wat op de foto is te zien mee verschuiven en niet zoals jij bedoeld bepalen het gaatje heeft namelijk een vaste grote
henk
Als je de oppervlakte van de zijkant van de lens bedoeld moet ik je mededelen dat deze nergens van schroefdraad is voorzien .
Je hebt het ook over bewakingssystemen , deze lens is gemaakt eind zestiger of begin zeventiger jaren of er toen al gebruik werd gemaakt van software betwijfel ik men kan natuurlijk een oude niet meer in gebruik zijnde lens hebben genomen .
Het lipje wat uit de lens steekt daar kun je het gaatje wat op de foto is te zien mee verschuiven en niet zoals jij bedoeld bepalen het gaatje heeft namelijk een vaste grote
henk