Zéér luxe Urbex fotosessie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Zéér luxe Urbex fotosessie

Bericht door Frederix » za nov 01 2008 8:42 pm

Meestal is een Urbex fotoshoot afzien en opletten. Struinen door een oud en vervallen pand, oppassen dat je niet in gaten of op verrotte vloeren stapt. Soms vies en glibberig. Alrijd boeiend.

Vandaag een erg luxe Urbex fotoshoot. Ons bedrijf is verhuisd van Gouda naar Utrecht. Het oude kantoorpand is weliswaar verlaten, maar er staan best nog spulletjes. Lekker warm en droog, overal tapijt op de vloer, toiletten onder handbereik. Kortom een luxe bestemming voor een Urbex fotoshoot.

Hieronder een greep uit de serie:

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Op mijn website staat de hele serie:
http://www.fotosvanfred.nl/serie-08/ser ... me-nl.html

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Zéér luxe Urbex fotosessie

Bericht door Cees » za nov 01 2008 9:05 pm

Kijk, dit vind ik een mooie serie!
Mag ik het bureau van foto 4.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za nov 01 2008 9:39 pm

Het licht heb je wel goed te pakken gehad Fred maar eerlijk gezegd zie ik jou "vieze glibberige" urbex liever.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za nov 01 2008 10:47 pm

Urbex blijft een boeiend onderwerp. Mooie foto's ook weer al is het wel erg clean dit keer (en lekker warm ook denk ik )

Iemand plannen om naar Tempelhof te gaan ? :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » za nov 01 2008 11:05 pm

Leuk voor de afwisseling Fred. Foto 6 vind ik prima gelukt, simpel maar raak van compositie en mooi licht.

Frederix

Bericht door Frederix » zo nov 02 2008 9:46 am

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Het was voor een Urbex fotoshoot wel een erg luxe omgeving, ik had dan ook nauwelijks het "Urbex-gevoel". Ik heb de verlichting van het pand met opzet uitgelaten om toch een beetje het gevoel te krijgen. De spanning van een echte Urbex-fotoshoot ontbreekt, je wéét dat er geen bewaking komt, je wéét hoe het er allemaal uitziet (ik heb er 7 jaar rondgesprongen), je wéét hoe het pand er onverlicht uitziet (ik ben meestal het eerste op kantoor), dus er waren geen verrassingen. Wat wel het zelfde was, was het pakken van het aanwezige licht. Omdat er niets is gesloopt o.i.d. ziet alles er nog erg strak uit, wilde ik daarom een strakke serie maken bij het aanwezige (dag-)licht.

Het was wat dat aan gaat een leuk uitstapje, maar eigenlijk vind ik het "echte" werk leuker, boeiender en spannender. Ik vind in principe dat je voor Urbex géén toestemming moet vragen, niet met een grote groep moet gaan, géén toegang moet betalen en géén gids mee moet hebben.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo nov 02 2008 11:19 am

Vind ze eigenlijk wel geslaagd. Vooral nr 7 met dat kruislings binnenvallende licht.

mikemix

Bericht door mikemix » zo nov 02 2008 11:33 am

Nette platen.
Maar geef mij ook maar de modder en de spanning, als dat goed gebeurd zie je dat in de foto's terug.
En dat trucje beheers jij als geen ander.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » ma nov 03 2008 6:35 pm

De serie straalt geen urbex sfeer uit, maar het zijn wel strakke platen geworden.
No 6 is voor mij de mooiste. Geen urbex, wel sfeer :mryellow:
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”