01.

De volgende heb ik 6-11-08 toegevoegd:
02.

03.

04.

05.

Ja het voetje reflecteerd in het glas...vulture schreef:Hoi Gabees Mooie foto en compositie. Wat opvalt is dat ik iets zie in het voorste glas. Reflectie?
Ik ben daar mee bezig geweest. Het probleem is eigenlijk dat achterste glas. Dat staat heel raar op de foto. Als ik de voorste recht zet krijg je dit:Patrick schreef:Ziet er erg fraai uit Gabees. Maar de foto is wel scheef... Dat voorste glas loopt niet leeg, maar recht staat hij zeker niet. Zou ik even corrigeren; dat verdient deze fraaie plaat!
Nee, buiten dat voetje is dat met name de witte voorgrond die reflecteert in het glas.Gabees schreef:Ja het voetje reflecteerd in het glas...vulture schreef:Wat opvalt is dat ik iets zie in het voorste glas. Reflectie?
Dat is het ook niet helemaal. Kan je het perspectief niet corrigeren in Photoshop?Gabees schreef:Ik ben er een beetje "tussenin" gaan zitten.. Is dit beter?!
Licht van achter heb ik hier gebruikt. Lager standpunt niet mogelijk omdat ik het citroentje en de aardbei helemaal in beeld wilde en niet half door het glas.Léon Obers schreef:Nee, buiten dat voetje is dat met name de witte voorgrond die reflecteert in het glas.Gabees schreef:Ja het voetje reflecteerd in het glas...vulture schreef:Wat opvalt is dat ik iets zie in het voorste glas. Reflectie?
Lager standpunt kiezen, kun je wat meer van die reflectie van de voorgrond buitensluiten. Eventueel kijken wat een polariesatiefilter doet. Verder van achteren licht laten komen zodat vloeistoffen meer sprankelijkheid krijgen van het licht wat er dan doorheen gaat vallen.
Ongetwijfeld maar mij lukte het nietPatrick schreef:Dat is het ook niet helemaal. Kan je het perspectief niet corrigeren in Photoshop?Gabees schreef:Ik ben er een beetje "tussenin" gaan zitten.. Is dit beter?!
Dat is smaak, ik vind het zo leuk en heb 'm bewust zo neer gelegd.Peter Artz schreef:Leuk experiment, maar naar mijn mening zou ik de prikker omdraaien, dus het puntje naar beneden.