Sigma 24-70mm F/2.8 EX DG Macro - Sigma (AF)
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Sigma 24-70mm F/2.8 EX DG Macro - Sigma (AF)
Volgens mij heeft Roelof deze lens, te gebruiken in ruwe omstandigheden. 

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
te gebruiken in ruwe omstandigheden?, wat bedoel je daar mee,,chip54 schreef:Volgens mij heeft Roelof deze lens, te gebruiken in ruwe omstandigheden.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Niet slecht...
Ik gebruik meestal deze site als referentie:
http://www.photozone.de/Reviews/45-cano ... rt--review
Ik gebruik meestal deze site als referentie:
http://www.photozone.de/Reviews/45-cano ... rt--review
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik weet dat Roelof deze lens meegenomen heeft tijdens een dagje zeevissen en toen de Nikon objectieven thuisgelaten heeft.dunn0w schreef:te gebruiken in ruwe omstandigheden?, wat bedoel je daar mee,,chip54 schreef:Volgens mij heeft Roelof deze lens, te gebruiken in ruwe omstandigheden.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Fijne lens, heb ik jaren met plezier gebruikt.
Afgelopen vrijdag was het de enige lens die ik gebruikte bij weer een zeevisuitje.
Kijk maar even naar de resultaten: http://www.voormijalleen.nl/2008/zeevissen/index.html
Afgelopen vrijdag was het de enige lens die ik gebruikte bij weer een zeevisuitje.
Kijk maar even naar de resultaten: http://www.voormijalleen.nl/2008/zeevissen/index.html
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Roelof
- Clublid
Onder omstandigheden waarbij je materiaal wat mat te lijden heeft, gebruik je je B-spullen, niet direct slecht natuurlijk, maar niet het allerbeste.dunn0w schreef:te gebruiken in ruwe omstandigheden?, wat bedoel je daar mee,,chip54 schreef:Volgens mij heeft Roelof deze lens, te gebruiken in ruwe omstandigheden.
Zo heb ik vorig jaar tijdens zeevissen een setje meegenomen dat ik omschreef als mijn B-glas, de 24-70 F2.8 EX en de 70-200 F2.8 EX, tegen mijn gewoonte in ook UV filters erop geschroefd, want je weet nooit wat er tegen de voorkant opwaait op zee.
En afgelopen vrijdag deed ik hetzelfde en van de drie lenzen die ik bij mij had, heb ik alleen de 24-70 gebruikt.
Bij de tegenlicht foto's had ik wel wat last van flares, maar daar was bij die plaatjes ook geen ontkomen aan, vooral gezien het feit dat ik ook nog een UV-filter gebruikte.
- Roelof
- Clublid
Nog een aanvulling.
De variant die ik heb, zou ik niet gebruiken met mijn D40, want ik houd niet zo van handmatig scherpstellen. (Ben een luie fotograaf.) De mijne is al een paar jaar oud, dus ik weet niet of de huidige variant wel een motor in de lens heeft. Sigma produceert onder een bepaalde omschrijving vaak een aantal opeenvolgende modellen zonder echt aan te kondigen wat er verandert. Zo weet ik dat ze met de 70-200 inmiddels ook twee of drie modellen verder zijn en die heb ik net zo lang.
De variant die ik heb, zou ik niet gebruiken met mijn D40, want ik houd niet zo van handmatig scherpstellen. (Ben een luie fotograaf.) De mijne is al een paar jaar oud, dus ik weet niet of de huidige variant wel een motor in de lens heeft. Sigma produceert onder een bepaalde omschrijving vaak een aantal opeenvolgende modellen zonder echt aan te kondigen wat er verandert. Zo weet ik dat ze met de 70-200 inmiddels ook twee of drie modellen verder zijn en die heb ik net zo lang.
Waar ik em dus wil voor gaan gebruiken is partyfotografie, is dat aan te raden of niet?
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb deze lens ook gehad en het meeste gebruikt voor concertfotografie. Je moet alleen goed uitkijken want er zijn ook exemplaren in omloop welke niet echt scherp zijn (soft). Probeer voor aanschaf de lens goed uit. Voor de rest een prima lens, wel heel erg groot.
Groeten,
Jeroen
Groeten,
Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
Een goed alternatief voor deze lens is de Tamron 28-75mm f/2.8, of de Tokina 28-80mm f/2.8.
Ik heb deze lens ook een tijd in mijn bezit gehad. Ik heb er geen goed woord voor over. Maar waarschijnlijk had ik een 'verkeerd exemplaar'. De scherpte was om te janken, het contrast viel achteraf gezien wel mee. Ik heb hem alleen voor vakantie gebruikt, daarna ben ik overgestapt op de Nikkor 24-70mm F/2.8.
Roel,
de Nestor ben ik ook verscheidene keren meegeweest. Aan de foto's te zien weinig vangst, of had je het te druk?
George
de Nestor ben ik ook verscheidene keren meegeweest. Aan de foto's te zien weinig vangst, of had je het te druk?
George