Bracketing op Nikon D300?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Impressionist

Bracketing op Nikon D300?

Bericht door Impressionist » vr nov 07 2008 11:48 am

Beste Nikon-liefhebbers,

Ik heb sinds kort een Nikon D300. Nu wil ik mij gaan focussen op HDR foto's.
Je kan d.m.v. bracketing meerdere foto's maken met verschillende belichting of sluitertijd-standen. Ook het aantal frames is in te stellen d.m.v. de functieknop aan de voorzijde van de camera.

Wat ik nog niet onder de knie heb is het volgende:

Je moet nu afhankelijk van het aantal frames, de ontspanknop meerdere keren indrukken.

Maar je moet dat toch ook kunnen doen door maar 1 keer de ontspanknop in te drukken. Dus dat de camera het ingestelde aantal opnamen maakt, met 1 losse druk op de ontspanknop?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes

dodo

Re: Bracketing op Nikon D300?

Bericht door dodo » vr nov 07 2008 12:52 pm

Dat kan volgens mij wel, maar niet op de manier waarop jij zou willen (denk ik). Zet de camera op snel beeldtransport, dan hou je de knop ingedrukt en hij stopt automatisch na het aantal door jou ingestelde aantal opnamen. Dan laat je de knop pas weer los.

Wat jij (en ik) wil, is indrukken, loslaten en de camera neemt vervolgens het juiste aantal foto's. Ik weet dat Canon die functie heeft, ik weet niet of jouw D300 dat ook heeft. Mijn D80 iig niet.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Bracketing op Nikon D300?

Bericht door ALE » vr nov 07 2008 1:29 pm

Ja, dat kan ook op de D300, zet hem op Ch en de gehele serie wordt afgewerkt.
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”