Ik ben in het bezit van een D70S en ben op zoek naar een goeie macro lens..
Ook ben ik op zoek naar een lens waarmee ik sportfotografie kan doen, snelheid vastleggen..
Wie heeft voor mij advies?
Groeten en alvast bedankt

Hallo, een goede macro lens is de AF Micro Nikkor 60mm 1:2.8 D en deshearer schreef:Hallo,
Ik ben in het bezit van een D70S en ben op zoek naar een goeie macro lens..
Ook ben ik op zoek naar een lens waarmee ik sportfotografie kan doen, snelheid vastleggen..
Wie heeft voor mij advies?
Groeten en alvast bedankt
Ik ga mee met Cees, deze maand koop ik ook de AF Micro Nikkor 60mm 1:2.8 D, heb hem gezien bij FOKA in rotterdam voor net € 400,00. Volgens een aantal reviews blijkt dit een hele goeie lens te zijn.ceesgr schreef:Hallo, een goede macro lens is de AF Micro Nikkor 60mm 1:2.8 D en de Nikkon ED AF Micro Nikkor 200mm 1:4 D
Groetjes Cees
Grappig hoe verschillend mensen het fenomeen 'betaalbaar' interpreteren. Voor mij staat laatstgenoemde lens bovenaan mijn lijstje met 'onbetaalbare' dromen. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn denk ik... dus een 80-200mm/f2.8 of een 70-200mm/f2.8 VR. Deze twee lenzen zijn nog enigszins betaalbaar...
Als ke persé nieuw wil, maar 2de hands zijn ze redelijk betaalbaar, ik heb pas(mei) één gekocht voor iets tussen de €500 en €600.(80-200 schuif)De Put schreef:Grappig hoe verschillend mensen het fenomeen 'betaalbaar' interpreteren. Voor mij staat laatstgenoemde lens bovenaan mijn lijstje met 'onbetaalbare' dromen. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn denk ik... dus een 80-200mm/f2.8 of een 70-200mm/f2.8 VR. Deze twee lenzen zijn nog enigszins betaalbaar...![]()
Het is maar net waar je de prijsvergelijking mee maakt. Als het in verhouding tot een 'vaste' AF 300mm/f2.8 is, dan is een nieuwe 70-200m VR erg betaalbaar. Als een nieuwe 70-200mm VR je hele maandloon bedraagt dan denk je wel drie keer na om vervolgens een lens op een wenslijstje te plaatsen. Het is inderdaad erg relatief.De Put schreef:Grappig hoe verschillend mensen het fenomeen 'betaalbaar' interpreteren. Voor mij staat laatstgenoemde lens bovenaan mijn lijstje met 'onbetaalbare' dromen. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn denk ik... dus een 80-200mm/f2.8 of een 70-200mm/f2.8 VR. Deze twee lenzen zijn nog enigszins betaalbaar...![]()