Ik heb een SB-800
Altijd prima gedaan en zondagochtend deed ik er even vers opgelade batterijen in. En niks nada noppes.
Oude batterijen (die niet leeg waren) we weer in omdat ik dacht dat de verse set batterijen misschien stuk was
Maar nog steeds niets.
Vanmiddag kwam ik er achter dat als ik heel hard druk in het midden van het batterijenklepje er weer leven in zit.
Hij maakt dus slecht contact. Ik heb de puntjes goed schoongemaakt en ze zijn ook niet echt ver ingedrukt of zo,
Iemand een oplossing ????????
SB-800 stuk, weer wat er aan de hand, maar hoe los ik het op
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
SB-800 stuk, weer wat er aan de hand, maar hoe los ik het op
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Re: SB-800 stuk, weer wat er aan de hand, maar hoe los ik het op
Nou dat had ik dus ook. Met name als ik de extra batterij erop had gezet.
Mijn oplossing:
Met een klein schroevendraaiertje de contacten in de flitser voorzichtig iets omhoog duwen. Werkt goed en als je het heel voorzichtig en niet te ver doet sloop je niets. Ik heb dus naast een extra setje accu's ook een klein schroevendraaiertje in mijn tas zitten.
Succes,
Irwan
Mijn oplossing:
Met een klein schroevendraaiertje de contacten in de flitser voorzichtig iets omhoog duwen. Werkt goed en als je het heel voorzichtig en niet te ver doet sloop je niets. Ik heb dus naast een extra setje accu's ook een klein schroevendraaiertje in mijn tas zitten.
Succes,
Irwan