Thom Hogan's D90 review is uit

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Sietse Vliegen

Thom Hogan's D90 review is uit

Bericht door Sietse Vliegen » wo nov 12 2008 11:39 pm

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Thom Hogan's D90 review is uit

Bericht door JosK » vr nov 14 2008 8:48 am

Naast zijn videocommentaar vind ik het een uitstekende review. Zijn laatste zin dekt de lading denk ik wel:

Right Match. Not too small, not too big. Not too heavy, not too light. Not too expensive, not too cheap. Not too complex, not too simple. Goldilocks would have picked this one.

Voor mij is deze prosumer een prima camera voor nu. Mijn pijlen staan gericht op FX, maar met de D90 kan ik voorlopig mooi vooruit.
klijnfotografie.com

BlaBla

Bericht door BlaBla » vr nov 14 2008 9:08 am

Wat mij het meeste opvalt is dat hij terugkomt op heel wat eerdere conclusies over de D80.

Het lijkt erop dat al die testen dus ook niet zaligmakend zijn en dat het echte oordeel over een camera pas gegeven kan worden na langere tijd gebruik.

En het zal altijd wel zo blijven dat de ideale camera (of een willekeurig ander artikel) niet bestaat omdat het ideaal een combinatie van verschillende merken en typen zou zijn.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 14 2008 11:09 am

Dat viel mij ook het meest op: wat is/was die D80 toch een &$^*@-camera! :lol:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

BlaBla

Bericht door BlaBla » vr nov 14 2008 3:10 pm

Patrick schreef:Dat viel mij ook het meest op: wat is/was die D80 toch een &$^*@-camera! :lol:
Ja, ik ben nu wel benieuwd wat meneer Hogan gaat schrijven over de D90 als over anderhalf jaar de D95 of D100 of wat dan ook op de markt komt...

Hij haalt zo in elk geval wel zijn eigen reviews, op z'n minst ten dele, flink onderuit. Ik bedoel, de geloofwaardigheid wordt er wel een stuk minder op.

Ik ben in elk geval nog steeds erg content met m'n D80, wat meneer Hogan er ook maar van mag zeggen. :D

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 14 2008 4:04 pm

BlaBla schreef:Ja, ik ben nu wel benieuwd wat meneer Hogan gaat schrijven over de D90 als over anderhalf jaar de D95 of D100 of wat dan ook op de markt komt...
Over de D100 heeft hij ongetwijfeld een paar jaar geleden al geschreven... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

benikon

Bericht door benikon » vr nov 14 2008 4:12 pm

Patrick schreef:
BlaBla schreef:Ja, ik ben nu wel benieuwd wat meneer Hogan gaat schrijven over de D90 als over anderhalf jaar de D95 of D100 of wat dan ook op de markt komt...
Over de D100 heeft hij ongetwijfeld een paar jaar geleden al geschreven... :mryellow:
ongetwijfeld!!! :lol:

BlaBla

Bericht door BlaBla » vr nov 14 2008 4:27 pm

Patrick schreef:Over de D100 heeft hij ongetwijfeld een paar jaar geleden al geschreven... :mryellow:
Zei ik D100? Ik bedoelde natuurlijk de D100x, komt over 17 maanden op de markt.

Een geweldig nieuwe feature van deze D100x zal de "personal taste analyzer" zijn. Via het oculair kijkt de camera diep in de ogen van de gebruiker om dan alle settings direct automatisch af te stemmen op de persoonlijke smaak van de gebruiker. :lol: :lol: :lol:

Beetje offtopic-humor mag toch wel, admin? ;-)

Maar een serieus nieuw topic zou wel kunnen zijn: "Welke features zou je in de toekomst op camera's willen zien ?"

JosK
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JosK » vr nov 14 2008 4:30 pm

WYSYWYG fotografie en wel ruisvrij. Korreltje kan eventueel mee in de nabewerking :egeek:
klijnfotografie.com

Myriad

Bericht door Myriad » vr nov 14 2008 7:14 pm

BlaBla schreef:Maar een serieus nieuw topic zou wel kunnen zijn: "Welke features zou je in de toekomst op camera's willen zien ?"
Dit is wat Thom er over schrijft: http://www.bythom.com/wishlist.htm

Capivara

Bericht door Capivara » vr nov 14 2008 11:07 pm

BlaBla schreef: Maar een serieus nieuw topic zou wel kunnen zijn: "Welke features zou je in de toekomst op camera's willen zien ?"
En welke niet.... ik geloof graag dat de D90 een prima camera is hoor, maar ik zie Nikon liever investeren in het optimaliseren van fotokwaliteit dan in (IMHO) twijfelachtige gadgets als video. Als ik video's wil schieten, dan koop ik wel een videocamera.

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » vr nov 14 2008 11:09 pm

Als ik wil schieten, koop ik wel een pistool.

BlaBla

Bericht door BlaBla » vr nov 14 2008 11:42 pm

Capivara schreef:En welke niet.... ik geloof graag dat de D90 een prima camera is hoor, maar ik zie Nikon liever investeren in het optimaliseren van fotokwaliteit dan in (IMHO) twijfelachtige gadgets als video. Als ik video's wil schieten, dan koop ik wel een videocamera.
Tsja, of die video-mogelijkheid ten koste is gegaan van andere zaken die op de camera hadden kunnen zitten, dat weet ik natuurlijk niet.

Maar ik vind wel dat de mogelijkheid om korte filmpjes te kunnen maken met een fotocamera een leuk extraatje is.
Ik ben misschien niet het prototype van de 100%-op-en-top-fotograaf, maar ik vind het geweldig dat ik met mijn kleine Canon Ixus ook de mogelijkheid heb om af en toe even snel een stukje bewegend beeld met geluid op te nemen.

Als je een D90 hebt en je negeert de video-mogelijkheid dan misgun je jezelf toch wel iets als je het mij vraagt.
Maar ik ben het met je eens dat video weer een heel andere, aparte hobby is.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 14 2008 11:44 pm

Ik heb niet de indruk dat er beknibbeld is op de fotokwaliteit van de D90. Er is bezuinigd op de lichtmeting en de autofocus. Logisch, want anders is het echt bijna een D300. Naast de andere body natuurlijk.

Die videofunctie is natuurlijk gewoon heel slim: dat gaat echt mensen over de streep trekken. En het mooie van die functie is dat je 'm niet hoeft te gebruiken... :ugeek:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”