d50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
dany10

d50

Bericht door dany10 » vr okt 06 2006 1:27 pm

dag
ik zou mijn de d50 met lens 18/55 en de tweede lens 55/200 mm zit in een pakket. aankopen.
ik ben wel een beginneling maar ik maak graag foto's van cycle cross koersen en hier zitten toch heel wat mannen met ervaring en met kennis van de nikon. een vriend rade mijn ook de canon eos 400D 18/55 maar omdat ik al een nikon poolpix 7600 7.2 pix heb zou ik bij nikon blijven.
en aarom deze vraag alvast bedankt dany10 :wink:

De Put

Bericht door De Put » vr okt 06 2006 1:48 pm

Hoi Dany,

Wat is nu de vraag?
Wil je weten of je de D50 of 400D moet kopen?
Wil je weten of je naast de 18-55 ook nog een 55-200 moet kopen?
Wil je weten of de 18-55 van Canon beter is dan die van Nikon?
Wil je weten wat voor combinatie je nodig hebt voor 'cycle cross koersen'?

Dit is een Nikon forum dus uiteraard kun je beter de D50 of D70s of D80 kopen. Kwalitatief doen Canon en Nikon niet voor elkaar onder. Welke lens je voor jouw doel nodig hebt weet ik niet, maar het lijkt iets van fietscrossen te zijn en daarvoor is een 55-200 geen overbodige luxe, beter nog zou een 70-300 zijn.

Kun je volgende keer je vraag iets duidelijker stellen?

Groeten,
Remco

v.alberts

Bericht door v.alberts » vr okt 06 2006 1:50 pm

Hey Dany 10,

De Eos 400D is gebouwd door Canon als opvolger van de 350D en als concurent ven de nikon D80 en de nieuwe DSLR van Sony.
Wat dat betreft is de camera er één van een klasse hoger inderdaad. Maar ja, hij is ook wel een stuk duurder en je krijgt er voor die prijs
dan ook nog eens geen telezoom bij. Ik zou zelf ook voor Nikon gaan en de D50 is gezien de prijs/kwaliteit verhouding een mooie keuze.

Nogmaals, natuurlijk is een D80 of een 400D mooier. Zelfs zijn er argumenten te bedenken om voor een D80 te gaan met een lichtsterke telezoom omdat je een snelle sport gaat fotograferen... Maar ja, heb je daar €2000,- voor over? (de prijs van een D80 en een 80-200 f2,8)

Het klinkt vaak wat vergoeilijkend, maar zolang je niet verwend bent door de voordelen van de Pro spulletjes enzo, is het erg goed werken met een D50, die daarmede dus een prachtige instapper is waar je voorlopig mee voort kunt.

Succes! enneh, laat eens wat zien als je tot een besluit gekomen bent!

vanson

Bericht door vanson » vr okt 06 2006 2:05 pm

Effectief zal er geen verschil zijn tussen foto's gemaakt met een D50 en een D80. Als je de genoemde lenzen 18-55mm en 55-200mm gebruikt op beide camera's zul je vergelijkbare foto's te zien krijgen. Je gaat pas praten over een betere kwaliteit als je andere lenzen gebruikt, bijvoorbeeld lichtsterke zoomlenzen of vaste brandpunten.

De D50 set die je noemt (met 18-55mm en 55-200mm) is een hele leuke set om te kunnen doen wat je wilt doen. Ik weet niet of Nikon ook een anti-modder functie ingebouwd heeft, maar daar kom je snel genoeg achter...
:wink:

v.alberts

Bericht door v.alberts » vr okt 06 2006 4:08 pm

Hey Vanson,

Ik ben het niet helemaal met je eens:
De foto's uit een D80 zien er zeker wel anders uit dan uit een D50.
De belichtingsmeter is een stuk geavanceerder de resolutie is hoger en de beeldprocessor is veel beter. Wat een feit is is dat ze beiden goeie foto's maken, maar niet dezelfde foto's.

Verder in het schijnbare voordeel van de D50 geldt: De scherpte, het contrast en de saturatie zullen hoger zijn in de D50 dus ogen de foto's in beginsel al veel beter. Ik weet overigens niet of de D80 op zijn grotere broer lijkt wat dat betreft of ook op de D50 (m.a.w. heeft de D80 ook de parameters wat opgeschroefd, of maakt ze een neutrale foto zoals de D200?)

Gr. Vincent

dany10

Bericht door dany10 » vr okt 06 2006 8:23 pm

bedankt om jullie reactie te lezen het is ik ben beginneling en ze kunnen mijn vanalles wijsmaken ,het gaat wel om een mooi bedrag voor een fototoestel.maar over de canon 400D praten jullie van een hoger bedrag maar hier is een folder met bedragen ik zeg ik ben beginneling en 400D kost maar 100 euro meer das nu toch niet zo veel meer hè nogmaals bedankt voor jullie uitleg en raadt.

[img][img]http://img130.imageshack.us/img130/7513/fdfdddvf5.th.jpg[/img][/img]

keesonrust

Bericht door keesonrust » vr okt 06 2006 8:33 pm

Dany,

idd. maar 100 euro meer maar ook een lens minder.

Groet,
Kees.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

NIKON vs canon

Bericht door George Fennes » vr okt 06 2006 8:51 pm

Dus niet alleen 100 euro duurder maar daar komt ook nog eens de lens bij. De Nikkor 55-200mm kost bij Cameranu.nl 249 euro.
Dus het verschil is eigenlijk 349 euro
Volgens PhotoZone is de 55-200mm van Nikon een hele behoorlijke lens.

http://www.cameranu.nl/artikelen/14/23/ ... ZWART.html

Maar je moet beide camera's gewoon even in de hand nemen.
Mijn ervaring is dat het 'plastic' van de Nikon veel degelijker en mooier overkomt dan het 'plastic' van de Canon.

Ook de grip van de Nikon voelt gewoon lekker stabiel aan, goeie vormgeving en licht heerlijk in de hand.

Gewoon even uitproberen, dan hoef ik verder niets te zeggen.

Dat wil niet zeggen dat Canon slecht is, maar ............................

Nikon moet je voelen, ervaren en dan ben je verkocht.

Heel veel succes met je keus.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

dany10

Bericht door dany10 » vr okt 06 2006 9:01 pm

bedankt nu weet ik toch weeral wat meer . maar ik lathet jullie zeker wat ik mij heb aanschaft. misschien komt er nog reactie dus nog effe wachten
:lol:

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za okt 07 2006 9:02 am

Het maakt voor een beginner niet uit of je nu een camera van 600 of 12OO koopt . De laatste kost het dubbele en op beide camera's zul je het moeten leren. Met andere woorden: je gebruikt voor 300 Euro van de mogelijkheden van een 600 of 1200 euro kostende camera. Als je dus beginner bent, ga voor de beste beginners camera: de D50.

Bedenk dat het 18-55 kitobjectief een eenvoudig en zeer goedkoop objectief is. Het ding presteert matig, maar is wel aanmerkelijk beter dan de zelfde van dat C merk.

Een 24-120 presteert aanmerkelijk beter en zelf gebruik ik de 28-105 nog veel voor eenvoudige reportages. Helaas hebben beide objectieven ongeveer dezelfde prijs als een D50.

In de voor mij dichtstbijzijnde winkel (ik maak geen reclame) gaat de D50 + 18-55 kit voor 563. En dat is 53 euri minder dan de C350 met het zelfde objectief. Elders zie ik de D50 + 18-55 voor 527 ex verzendkosten.

Ga dus voor de goedkoopste.

dany10

Bericht door dany10 » za okt 07 2006 9:29 am

bedank voor de uitleg maar bij jullie in nederland is het weten dat jullie goedkopen zijn met de koopwaren.ik ben dan ook eens in een winkel geweest ( fotograafwinkel ) daar vertelde me ze dat ook D50 en D70 alleen maar met 18/55 lens meer verkrijgbaar is waarom wist ze niet ??????????? niet

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » za okt 07 2006 3:37 pm

Hans Braakhuis schreef:Een 24-120 presteert aanmerkelijk beter en zelf gebruik ik de 28-105 nog veel voor eenvoudige reportages. Helaas hebben beide objectieven ongeveer dezelfde prijs als een D50.
En helaas zijn beiden recent uit het assortiment van Nikon gehaald. Ze zijn dus verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

dany10

Bericht door dany10 » za okt 07 2006 4:25 pm

allemaal bedankt hoor voor jullie uitleg. :wink:
maar als jullie nog suggestie hebben laat maar komen als beginner altijd welkom :D

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”