24-85mm AF-S f 3,5-4,5
24-85mm AF-S f 3,5-4,5
Ik weet wat voor goede naam dit objectief heeft. Ik kan dit objectiefje overnemen voor niet al te veel geld. Er zit alleen wel wat stof tussen de glaselementen.
Maar de verkoper garandeert dat dit niet op de foto's is terug te zien. Verder ziet het objectief er OK uit.
Wat kan ik als een eerlijke prijs voor zoiets beschouwen?
Maar de verkoper garandeert dat dit niet op de foto's is terug te zien. Verder ziet het objectief er OK uit.
Wat kan ik als een eerlijke prijs voor zoiets beschouwen?
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 24-85mm AF-S f 3,5-4,5
Het is niet echt een toppertje,
Nieuw niet meer verkrijgbaar dacht ik.
150 euro met zonnekap lijkt me een prima prijs.
Nieuw niet meer verkrijgbaar dacht ik.
150 euro met zonnekap lijkt me een prima prijs.
Ik kan hem vrij ruim onder de 100 euro krijgen. Maar goed dat je het zegt. Ik zal nog eens informeren naar die zonnekap.
Ik sluit niet uit dat zulk soort objectiefjes tweedehands weer duurder worden. Nu FF straks meer in het bereik van de amateur komt.
Dan is dit een ideaal licht zoomobjectiefje.
Ik sluit niet uit dat zulk soort objectiefjes tweedehands weer duurder worden. Nu FF straks meer in het bereik van de amateur komt.
Dan is dit een ideaal licht zoomobjectiefje.
Als je hem onder de 100 euro kan krijgen zeker doen, mits je natuurlijk het stof echt niet op de foto's ziet en het voor de rest allemaal functioneerd.
Op marktplaats doen deze opbjectiefjes zo'n 200-250 euro.
Op marktplaats doen deze opbjectiefjes zo'n 200-250 euro.
Dat objectief is echt prima. Heel scherp, een goede contrastweergave en in het middenbereik heel weinig vertekening. En ik ben heel kritisch op zoomobjectieven. Ik heb er ook een "voor erbij" gekocht, en wat is dat ding me ontzettend meegevallen! Jammer alleen dat mijn F90 niet alle belichtingsmodi ondersteunt: het is een G-objectief, en we weten allemaal dat die verboden zouden moeten worden. Dus alleen P en S. En een voor Nikon niet zo courante filtermaat: 67mm.
Toch uitkijken met dat stof: veel stof kan bij tegenlicht verstrooiend werken. Zou zeker proefopnamen maken.
Groet, E.M. de Klerk
Toch uitkijken met dat stof: veel stof kan bij tegenlicht verstrooiend werken. Zou zeker proefopnamen maken.
Groet, E.M. de Klerk
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Check ook even hoe het in en uitzoomen aanvoelt. Wil na intensief gebruik wel eens 'lam' aanvoelen... is allemaal van plastic he?
Maar als de proeffoto's geen nadelige invloed van het stof aantonen, meteen kopen voor zo'n prijsje! Erg leuk objectiefje. En als 'ie je toch tegenvalt stuur je mij maar een PB-tje, want ik zoek er ook nog eentje...
Mvg,
Martijn

Maar als de proeffoto's geen nadelige invloed van het stof aantonen, meteen kopen voor zo'n prijsje! Erg leuk objectiefje. En als 'ie je toch tegenvalt stuur je mij maar een PB-tje, want ik zoek er ook nog eentje...

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Heb er ooit een gehad. En kunnen vergelijken met de 24-85 ED. De AF 24-85 f/2,8-4 D versie is echt goed. Dan zie je ook dat de gewone versie ( je AF-S 24-85 f3,5-4,5 G ED) een stuk minder is. Als je verslagen en testen van anderen leest, dan zijn de meningen behoorlijk verschillend. Dat constateer ik alleen bij dit zoom objectief.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op di dec 02 2008 5:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dit objectief zelf (veel gebruikt op mijn F80 body) en ben er erg enthousiast over. Een prijs onder de 100 Euro is gewoon heel scherp.
Eric
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is de AF-S altijd een ED?
Groet, E.M. de Klerk
Groet, E.M. de Klerk
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Yup....emdeklerk schreef:Ik kan me vergissen, maar volgens mij is de AF-S altijd een ED?
Groet, E.M. de Klerk
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
In het geval van de 24-85 heb je gelijk en heb ik m'n uitspraak aldaar gewijzigd. Zelf had ik de gewone versie en de ED AFS versie door elkaar gehaald.emdeklerk schreef:Ik kan me vergissen, maar volgens mij is de AF-S altijd een ED?
Groet, E.M. de Klerk
Maar zeg bij Nikon nooit altijd, het bedrijf heeft een andere logica dan wij Nederlanders.
Wat te denken van de AF-S 50mm f/1.4 G. Volgens mij wel de enige uitzondering.
Terug on topic:
De AFS ED versie is mij dus lelijk tegengevallen.
Met altijd bedoelde ik hier uitsluitend de 24-85 AF-S. Niet het complete objectievenaanbod.
En hij is mij echt meegevallen. Resultaat op 30 x 45 cm ter inzage... Met baksteenmuur op meer dan 100 meter afstand.
E.M. de Klerk
En hij is mij echt meegevallen. Resultaat op 30 x 45 cm ter inzage... Met baksteenmuur op meer dan 100 meter afstand.
E.M. de Klerk