De vin achter het landingsgestelwiel even als voorbeeld.
Mijn vraag is hoe ik die ruis kan voorkomen.
Camera D70, objectief 80-400 VR, 370mm f/8
De eerste foto is een 100% crop op 300 dpi. De gehele foto is op 300 dpi een 25 cm breed en veel te groot om hier te plaatsen. Als ik een afdruk van 10x15 zou willen maken moet ik hem zelfs iets verkleinen. Ik ben het dus niet met je eens dat ik met een vergrootglas zit te kijken. Snap je wat ik bedoel?roel schreef:Had ik een beetje verwacht. Jouw klacht gaat over ongeveer een vijftigste deelt van die foto. Als je ergens met een vergrootglas naar kijkt, dan zie je altijd wel wat en bij een foto is dat meestal ruis. Als je zo'n klein deel goed gefotografeerd wilt hebben, moet je òf dichterbij het vliegtuig komen òf een goede telelens gebruiken. Een dergelijke foto maken en daar zo'n klein deel groot van maken, levert per definitie een lelijke foto op. Het lijkt me niet aan de camera/lens te liggen maar aan je werkwijze.
Je zit wel degelijk met een vergootglas te kijken, want als jij je foto op 10x15 afdrukt zie je dat stukje nauwelijks en valt die ruis bijna niet meer op. Je gaat het pas zien op een afdruk vanaf 20x30 cm.Leeuwarden schreef:De eerste foto is een 100% crop op 300 dpi. De gehele foto is op 300 dpi een 25 cm breed en veel te groot om hier te plaatsen. Als ik een afdruk van 10x15 zou willen maken moet ik hem zelfs iets verkleinen. Ik ben het dus niet met je eens dat ik met een vergrootglas zit te kijken. Snap je wat ik bedoel?roel schreef:Had ik een beetje verwacht. Jouw klacht gaat over ongeveer een vijftigste deelt van die foto. Als je ergens met een vergrootglas naar kijkt, dan zie je altijd wel wat en bij een foto is dat meestal ruis. Als je zo'n klein deel goed gefotografeerd wilt hebben, moet je òf dichterbij het vliegtuig komen òf een goede telelens gebruiken. Een dergelijke foto maken en daar zo'n klein deel groot van maken, levert per definitie een lelijke foto op. Het lijkt me niet aan de camera/lens te liggen maar aan je werkwijze.