SB 600 op afstand aansturen met een D80??
SB 600 op afstand aansturen met een D80??
Ik wil graag weten of ik met mijn D80 mijn SB 600 flitser op afstand kan aansturen (ivm portretfotografie).
Heb de handleiding an uitgeplozen, maar kom er niet uit... en ben hier ook al aan het zoeken geweest, maar ik kom toch iedere keer weer op dat ik de SB 800 erbij nodig heb.
klopt dit, of is er iets te koop dat ik mijn SB 600 wel kan aansturen (kabeltje/infrarood?)
Heb de handleiding an uitgeplozen, maar kom er niet uit... en ben hier ook al aan het zoeken geweest, maar ik kom toch iedere keer weer op dat ik de SB 800 erbij nodig heb.
klopt dit, of is er iets te koop dat ik mijn SB 600 wel kan aansturen (kabeltje/infrarood?)
Re: SB 600 op afstand aansturen met een D80??
Ja hoor, dat kan prima.Annelies schreef:Ik wil graag weten of ik met mijn D80 mijn SB 600 flitser op afstand kan aansturen
- SB600 instellen op slave
- D80 instellen op commander mode conform pagina 96 van de handleiding
We horen wel indien het niet lukt.
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
ALE schreef:Ja hoor, dat kan prima.Annelies schreef:Ik wil graag weten of ik met mijn D80 mijn SB 600 flitser op afstand kan aansturen
- SB600 instellen op slave
- D80 instellen op commander mode conform pagina 96 van de handleiding
We horen wel indien het niet lukt.
Suc6,
ALE

update: het werkt!!!
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Annelies schreef:update: het werkt!!!

http://500px.com/EelcoVandeKamp
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: En een flitsende groet
ALE

ALE

Jep ik ben blij!!
Ik kan (als ik het allemaal goed heb) alleen mijn interne flitser niet uitzetten.....

Ik kan (als ik het allemaal goed heb) alleen mijn interne flitser niet uitzetten.....
Klopt, je kan hem niet helemaal uitzetten maar wel zo dat hij zo goed als niet meer mee doet. Stel hem in op -- ipv DDL. De interne flitser moet toch op een of andere manier je SB600 triggeren... Ook kan je er iets voor plaatsen zodat je de flits helemaal niet meer ziet op je onderwerp.
Have fun,
ALE
Have fun,
ALE
Een handig accessor is dan de SG 3IR om al het zichtbare licht van je pop-up te blokkeren 

Die SG 3IR kost nog geen 10 euro ... dus dat valt wel mee 
Maar ga eerst even knutselen met karton
En ook veel flitsen

Maar ga eerst even knutselen met karton

En ook veel flitsen

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Als je je SB-600 wilt aansturen binnenshuis kan je makkelijk je hand voor de flitser houden (niet helemaal afdekken, maar gewoon ervoor houden) ik doe dit ook altijd, want als je objecten van dichtbij fotografeert zie je alsnog de interneflits op je foto terug ondanks dat deze alleen voorflitsjes afgeeft. De flitser heeft dan voldoende wanden en plafonds om het IR signaal te reflecteren en dan zal de SB-600 gewoon afgaan.
Buitenshuis wordt het lastiger, want dan moet het IR signaal direct naar de flitser. Ook als je flitser te ver weg staat en er staat een volle zon op je flitser zal het signaal niet altijd overkomen.
Buitenshuis wordt het lastiger, want dan moet het IR signaal direct naar de flitser. Ook als je flitser te ver weg staat en er staat een volle zon op je flitser zal het signaal niet altijd overkomen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Een vriendin van mij heeft de combinatie van D70 met een SB 600. Ik kan inmiddels wel haar flitser aansturen, maar het lukt ons niet om dit bij de D70 voor elkaar te krijgen.
Heeft iemand daar nog tips over??
Heeft iemand daar nog tips over??
De D70 heeft geen commander functie.
Op ebay zijn voor een euro of 25 a 30 radiografische triggersetjes te koop, luisterend naar de naam Cactus V2 radio trigger. Ik heb zelf ook zo'n setje en ze werken erg fijn.
Op ebay zijn voor een euro of 25 a 30 radiografische triggersetjes te koop, luisterend naar de naam Cactus V2 radio trigger. Ik heb zelf ook zo'n setje en ze werken erg fijn.
Het lijkt me dat ook je vriendin met haar camera haar flitser op afstand aan moet kunnen sturen. Ik kon dat in ieder geval wel met mijn D70s. Weet niet of er op dit punt mogelijk een verschil is tussen D70 en D70s, maar dat lijkt me sterk. D70s kan in ieder geval dus in commander mode flitsen. Hebben jullie gecheckt of camera en flitser op dezelfde channels zijn ingesteld?
Groeten en succes, Marcel
Groeten en succes, Marcel
- wim hazenhoek
- Forumlid
Ook de D70 heeft een commander mode om je sb600 aan te sturen. Zie handleiding nikon d70 blz 150.Woudschim schreef:De D70 heeft geen commander functie.
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zat wel een commandermode op haar (D70) camera, maar verder geen kanaal A en B (zoals bij de D80)
Ik kan op haar toestel dus ook geen kanaal instellen.
Heb de flitser op verschillende standen ingesteld, als 'slave' en op kanaal A nr 1..
We zullen ook nog even in de handleiding duiken.. thnx voor alle reacties.....
Ik kan op haar toestel dus ook geen kanaal instellen.
Heb de flitser op verschillende standen ingesteld, als 'slave' en op kanaal A nr 1..
We zullen ook nog even in de handleiding duiken.. thnx voor alle reacties.....