Mijn volgende aanschaf is een goede monitor, zwart, 24''
De kleuren moeten perfect zijn, het is puur voor het bewerken van foto's.
Voorkeurmerken: Eizo Color Graph wide screen of LaCie..
Budget: tot 2000 euro
Wat heeft de toekomst? Backlight, TFT, of LCD ??
Wie heeft voor mij een aanbeveling? (liefst typenr.)
Groet,
ome Jan
Welk beeldscherm?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Welk beeldscherm?
Op zoek naar de showroom van AVNet (Eizo) in Eindhoven. Als de weg naar Wierden weer open is, kun je ook eens gaan kijken bij K. Soms hebben die ook een demo weekend.
Ik heb de volgende Eizo gekocht: Eizo 24"
De beste man vertelde me dat de kwaliteit van de Eizo's beter is als die van de Lacie schermen.
Hij werkt er al jaren mee en is aardig scherp met de prijzen. Goedkoper heb ik ze nog niet gezien.
Als je persé richting de 2000 euro wilt uitgeven dan is Deze een goede keuze lijkt mij
De beste man vertelde me dat de kwaliteit van de Eizo's beter is als die van de Lacie schermen.
Hij werkt er al jaren mee en is aardig scherp met de prijzen. Goedkoper heb ik ze nog niet gezien.
Als je persé richting de 2000 euro wilt uitgeven dan is Deze een goede keuze lijkt mij

- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je kunt ook eens naar NEC kijken (http://www.nec-display-solutions.nl/c/g ... index.html).
Een Color Graphic is wel érg mooi. Er is ook een uitvoering met X-rite calibrator. Ik zou er gelijk een schaduwkap bij kopen. Recent heb ik gelezen dat er een nieuwe 24" CG uitkomt. Ik weet natuurlijk niet meer waar ik het gelezen heb....
Een Color Graphic is wel érg mooi. Er is ook een uitvoering met X-rite calibrator. Ik zou er gelijk een schaduwkap bij kopen. Recent heb ik gelezen dat er een nieuwe 24" CG uitkomt. Ik weet natuurlijk niet meer waar ik het gelezen heb....

http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- Karel Giesen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dag Ome Jan,
Wil je volledig RGB dan moet je voor de EIZO CG 211 gaan. Kost echter wel ongeveer € 4000,=. Net niet helemaal RGB, maar volgens EIZO voor fotografie juist iets beter omdat het bereik in de geeltinten iets ruimer is, is de EIZO CG241W, waar Dennis ook naar verwijst. Dit scherm heb ik en het is super. Met calibratiesetje (is wel noodzakelijk!) is dit scherm rond de € 2000,= te koop.
groet,
Karel
Wil je volledig RGB dan moet je voor de EIZO CG 211 gaan. Kost echter wel ongeveer € 4000,=. Net niet helemaal RGB, maar volgens EIZO voor fotografie juist iets beter omdat het bereik in de geeltinten iets ruimer is, is de EIZO CG241W, waar Dennis ook naar verwijst. Dit scherm heb ik en het is super. Met calibratiesetje (is wel noodzakelijk!) is dit scherm rond de € 2000,= te koop.
groet,
Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.