Misschien is dit al ter sprake geweest, maar ik kon niets vinden.
In de EXIF data van een NEF klopt alles voorzover ik kan nagaan behalve de status van de flitser: "return light not detected". De opname is gemaakt in relatief kleine ruimte met goede zichtverbinding tussen de SU-800 en de SB-800. De body is een D2X. De opname is keurig belicht en raakt nergens de rand van het histogram. Ook geprobeerd in het volledig donker, maar geen verschil.
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan veroorzaken?
Return light not detected
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Return light not detected
"return light not detected" krijg je volgens mij altijd, behalve als je de flitser op de camera hebt en naar voren flitst. Bij remote toestanden en gebruik van de diffuser dus ook.
Wel ik ben dus niet de enige die dit gemerkt heeft. Is geen drama als je maar weet dat de melding niet correct is.
Heb nog een - niet gerelateerd - probleem met het CLS: wanneer ik 2 SB 600 koppen gebruik - aan elke kant van het object 1 - dan staat bij een van de 2 - de rechtse dus, het IR oog altijd verkeerd gericht. Gebruik dus een SU-800 om ze aan te sturen.
Heb je wellicht een oplossing hiervoor gevonden?
Heb nog een - niet gerelateerd - probleem met het CLS: wanneer ik 2 SB 600 koppen gebruik - aan elke kant van het object 1 - dan staat bij een van de 2 - de rechtse dus, het IR oog altijd verkeerd gericht. Gebruik dus een SU-800 om ze aan te sturen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Gelukkig is de kop draaibaar, dus je kunt hem wel degelijk de goede kant op zetten.DxFx schreef:Wel ik ben dus niet de enige die dit gemerkt heeft. Is geen drama als je maar weet dat de melding niet correct is.
Maar direct zichtcontact is niet perse nodig (tenminste niet bij aansturing door de ingebouwde flitser), als er iets naast is waartegen het lichtsignaal weerkaatst is het ook goed. Meestal hoef je daar niet eens iets speciaal voor neer te zetten. Probeer maar eens. Zal bij de SU-800 ook wel goed gaan.
Helemaal mee eens en absoluut werkt dit. De infrarood staal van de SU-800 is zo krachtig, die weerkaatst via de muren etc en bereikt je SB-600 echt wel. Zefls met een achtergrond licht of haarlicht werkt dit systeem nog perfect. Als je buiten bent in fel zonlicht dan kan je gelijk hebben, maar binnen niet.ElRonno schreef: Gelukkig is de kop draaibaar, dus je kunt hem wel degelijk de goede kant op zetten.
Maar direct zichtcontact is niet perse nodig (tenminste niet bij aansturing door de ingebouwde flitser), als er iets naast is waartegen het lichtsignaal weerkaatst is het ook goed. Meestal hoef je daar niet eens iets speciaal voor neer te zetten. Probeer maar eens. Zal bij de SU-800 ook wel goed gaan.
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters