De ingebouwde flitser van de D70s is aardig, maar niet meer dan dat. Daarbij valt hij niet te combineren met m'n pas aangeschafte Tokina 12 - 24 mm want dan flitst hij tegen de rand van de lens en krijg je een schaduw op de foto. Dus een extra flitser is wel handig, dacht ik zo.
Het is niet de eerste keer dat hier over gediscussieerd wordt, en ik heb al wel begrepen dat de SB 600 de beste keus is voor de D70s. Maar ja, het is veel geld en er valt meer aan te schaffen als je net begonnen bent, dus... dan maar tijdelijk suboptimaal!
Nu zie ik op marktplaats wel eens een SB 50 DX aangeboden voor een schappelijke prijs. Ken Rockwell beweert dat deze flitser niet werkt met de D70(s), maar ik heb hier al enkele malen horen zeggen dat vriend Rockwell wel vaker wat beweerd.
Kan iemand me verder helpen: is de SB 50 DX een redelijke keus of heb je er echt niets aan.
Dank, Rik
Flitser voor D70s
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De SB-600 €199,- is nieuw goedkoper dan de SB-50 DX €259,- dus dan begrijp ik je keus niet helemaal. Je bent duurder uit als je nu een SB-50 DX koopt alleen maar omdat je het geld niet hebt. Wacht nog even en spaar een beetje en koop dan de flitser die je wenst te gebruiken, dit bespaart een hoop geld, omdat als je de SB-50 DX koopt je over een tijd toch die SB-600 wil hebben.
Ik heb zelf de SB-600 en ik moet zeggen dat het een prima flitser is, ben er nog steeds zeer tevreden over helemaal icm de omnibounce.
Ik heb zelf de SB-600 en ik moet zeggen dat het een prima flitser is, ben er nog steeds zeer tevreden over helemaal icm de omnibounce.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Tsja,
Wat is werken? Hij zal zeker flitsen op het moment dat je afdrukt, maar de vraag is hoeveel!?
Een SB800 en SB600 kunnen met een digitale camere door de lens (TTL) flitsen. Dat betekent dat ze zelf meten hoeveel licht erbij moet en wanneer ze dus op kunnen houden met flitsen. Alle oudere flitsers kunnen dit niet in samenwerking met een digi reflexbody. Als ik jou was zou ik het geld lekker in mijn zak houden en als je het bij elkaar hebt een SB600 aanschaffen. Wellicht komen die binnenkort ook wel gebruikt op de markt.
Groeten,
Marnix
Wat is werken? Hij zal zeker flitsen op het moment dat je afdrukt, maar de vraag is hoeveel!?
Een SB800 en SB600 kunnen met een digitale camere door de lens (TTL) flitsen. Dat betekent dat ze zelf meten hoeveel licht erbij moet en wanneer ze dus op kunnen houden met flitsen. Alle oudere flitsers kunnen dit niet in samenwerking met een digi reflexbody. Als ik jou was zou ik het geld lekker in mijn zak houden en als je het bij elkaar hebt een SB600 aanschaffen. Wellicht komen die binnenkort ook wel gebruikt op de markt.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: