@ Vrouwenhof: gelieve deze reactie niet persoonlijk op te vatten !
Ik snap vele mensen niet, ze kopen voor duizenden euro's aan fotomateriaal, kopen een goed scherm met calibratietoestel en laten dan de foto's afdrukken bij blokker en kruidvat omdat die het goedkoopste zijn...
Dat is gewoon zelf vragen om slechte resultaten. Hun prijzen zijn zodanig laag dat de productiekost ook zo laag mogelijk gehouden moet worden wat resulteert in weinig tot geen controle op kwaliteit. Heb zelf vier jaar in een fotolabo gewerkt dus ik weet waarover ik spreek; de foto's voor de 'echte' fotowinkels werden gecontroleerd op kleur en indien nodig herprint. We hebben daar ook een tijdje foto's geprint voor een keten van foto-,gsm-,video-,... materiaal; wel dat was gewoon printen en inpakken; waren die foto's te groen,geel,rood, magenta of wat dan ook ze werden gewoon ingepakt. Rollen papier die over datum waren werden daarvoor ook gebruikt. Rollen met verschillende emulsienummers werden gewoon na elkaar gebruikt zonder eerst een kleur en densiteitstest te doen die wel gedaan werd bij de kwalitietsprints.
Heb in de tien jaar als zelfstandig fotograaf al heel wat prints in mijn handen gehad (mensen komen al eens binnen met een print om te laten inkaderen), wel ik kan die 'prints' van kruidvat ed. er zo uithalen
Er zijn genoeg goede labo's die goede prints afleveren, tzal wel wat meer kosten maar je zal uiteindelijk wel tevreden zijn over het resultaat.
Uiteindelijk is het toch het resultaat dat telt, wat ben je met een fortuin aan materiaal als de foto's, want daar gaat het toch over, op geen bal trekken...???!!!
Ik werk samen met ElkaColor en kan bevestigen dat al hun producten van zéér goede kwaliteit zijn, ze maken ook albums... Is een labo hier in België maar ze werken ook samen met Nederlandse fotografen, kijk eens op hun site of er één in je buurt is mocht je interesse hebben
www.elkacolor.com