Hallo,
Ik kan tweedehands aan een studioflitsset komen voor ongeveer 200 euro inclusief infrarood afstandbediening, multiblitz 200 W.s. inclusief 2 keer paraplu en twee keer softbox. Hoewel er nauwelijks gebruikssporen zijn vermoed ik dat de set behoorlijk intensief gebruikt is. (Is van een prof fotograaf)
Eerlijk gezegd heb ik nog geen ervaring met studiofotografie, maar het lijkt mij ontzettend leuk. Mijn camera is een nikon d40.
Zou het wat kunnen zijn of maar beter niet aan beginnen? En zo'n infrarood afstand bediening, is dat universeel of merkgebonden?
Graag jullie advies.
Met vriendelijke groet,
Gnarf
tweedehands studioflitsset
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: tweedehands studioflitsset
Op zichzelf is zo'n set compleet met paraplu's en softboxen erg goedkoop.
Om te zien of de flitser / c.q. flitsbuis veel te lijden heeft gehad door intensief gebruik, kun je kijken naar de begingpunten van de flitsbuis. Zijn de twee uiteinden behoorlijk donker of tegen zwart aan, of juist erg "melk"-achtig wit heeft de flitsbuis zijn langste tijd gehad. Zou je eerst eens kunnen kijken wat een nieuwe flitsbuis kost.
Softboxen, is het doek niet meer wit, maar behoorlijk vergeeld, zou je kunnen kijken of er überhaupt nieuwe doeken voor te krijgen zijn. Moet je het een en ander extra bijkopen, kun je er misschien nog iets afkrijgen.
Om te zien of de flitser / c.q. flitsbuis veel te lijden heeft gehad door intensief gebruik, kun je kijken naar de begingpunten van de flitsbuis. Zijn de twee uiteinden behoorlijk donker of tegen zwart aan, of juist erg "melk"-achtig wit heeft de flitsbuis zijn langste tijd gehad. Zou je eerst eens kunnen kijken wat een nieuwe flitsbuis kost.
Softboxen, is het doek niet meer wit, maar behoorlijk vergeeld, zou je kunnen kijken of er überhaupt nieuwe doeken voor te krijgen zijn. Moet je het een en ander extra bijkopen, kun je er misschien nog iets afkrijgen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Mooie prijs. Die flitskoppen kosten nieuw ruim €300 p.st.. Je kunt inderdaad eerst nog even informeren wat een nieuwe flitsbuis kost.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb 3 weken geleden ook een Multiblitz 250 ws studioset compleet met softbox, paraplu, grid en een mooie koffer 2dehands gekocht voor € 400,-.(was 3 jaar geleden €2700,-)
Hier zitten 3 flitskoppen bij waarvan 1 zonder flitsbuis, ik ben wezen zoeken naar een flitsbuis maar deze kost €179,- (Multiblitz) en €100,- van een onbekend merk. In jou geval zou dan de flitsbuis bijna net zo duur als de hele set zijn.
Kijk ook goed hoe ver de flitskop terug geregeld kan worden, 1/16 is denk ik wel het minimum want je hebt snel te veel licht. Moderne sets kunnen zelfs terug geregeld worden naar 1/32.
Jeroen
Hier zitten 3 flitskoppen bij waarvan 1 zonder flitsbuis, ik ben wezen zoeken naar een flitsbuis maar deze kost €179,- (Multiblitz) en €100,- van een onbekend merk. In jou geval zou dan de flitsbuis bijna net zo duur als de hele set zijn.
Kijk ook goed hoe ver de flitskop terug geregeld kan worden, 1/16 is denk ik wel het minimum want je hebt snel te veel licht. Moderne sets kunnen zelfs terug geregeld worden naar 1/32.
Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
Een 200Wsec set kan een leuke startset zijn als alles naar behoren werkt. Dit type flitser kan al wat ouder zijn. Misschien wel zo'n 15 jaar.
Waarom doet deze fotograaf hem weg? Als de set altijd "binnen" heeft gestaan zullen er inderdaad weinig gebruikssporen te zien zijn.
Waarom doet deze fotograaf hem weg? Als de set altijd "binnen" heeft gestaan zullen er inderdaad weinig gebruikssporen te zien zijn.