Groet,
marcel
Met een AF-S 14-24mm f/2.8 lukt het ook wel aardig hoor...Marco Handgraaf schreef:Mijn AF 20-35mm f/2.8D.......
Maar inderdaad, de primes scoren hier duidelijk beter dan de zoomobjectieven, een PC Nikkor wordt wel weer erg kostbaar.
Moet je wel een FF camera hebben. 24 mm is in een interieur op een DX nauwelijks bruikbaar. Ik gebruik een 12-24 Tokina, die het prima doet, ook in interieurs.PC Nikkor wordt wel weer erg kostbaar
Het leek mij ook wel wat, een PC-E Nikkor, voor het recht kunnen fotograferen van grote gebouwen. Nou heb ik gisteren net gelezen dat daar echter nogal wat mitsen en maren aan zitten, zie Nikon 24mm PC-E Compatibility.Jos schreef:Moet je wel een FF camera hebben. 24 mm is in een interieur op een DX nauwelijks bruikbaar. Ik gebruik een 12-24 Tokina, die het prima doet, ook in interieurs.PC Nikkor wordt wel weer erg kostbaar
Ik vroeg me af voor zowel Mikemix als Jur: Gebruiken jullie de 14-24 op een FX of een DX camera?mikemix schreef:Tja, tuurlijk een goede groothoek prime is heel mooi hiervoor.
Sluit me echter bij Jur aan dat dit ook prima gaat met de 14-24.
Perfect scherp tot in de hoeken en het beetje "ongeregeld" is heel
goed via de software op te lossen.
Ook niet onbelangrijk: wat zijn de (kwaliteits) eisen en waarvoor wordt het gebruikt?