Dode pixels zoeker D90??

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Gesloten
Marinus84

Dode pixels zoeker D90??

Bericht door Marinus84 » wo dec 10 2008 10:36 pm

De D90 nu 2 a 3 weken in mijn bezit, en ik zie sinds gister een donker haarlijntje in de zoeker van de D90.
Hij loopt vanuit het midden, naar de onderkant van het beeld in een rechte lijn.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, en zit er een elektronisch iets in de zoeker waardoor dit veroorzaakt kan worden? :?

Woudschim

Re: Dode pixels zoeker D90??

Bericht door Woudschim » wo dec 10 2008 10:37 pm

Misschien een haartje in je camerahuis?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo dec 10 2008 10:59 pm

Dan heb je de eerste twee weken niet kritisch genoeg in de zoeker getuurd, want toen zat hij er ook. Lees de eerste voetnoot op pagina 9 van je handleiding maar eens.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Marinus84

Bericht door Marinus84 » wo dec 10 2008 11:41 pm

Roelof schreef:Dan heb je de eerste twee weken niet kritisch genoeg in de zoeker getuurd, want toen zat hij er ook. Lees de eerste voetnoot op pagina 9 van je handleiding maar eens.
Helaas heb ik de handleiding niet bij de hand. Die heb ik perongeluk laten liggen bij een bezoek.
Zou je een tipje van de sluier kunnen lichten?
Er zit ook een haartje in de zoeker, die is denk ik uit mijn tweedehands gekochte objectief gekomen, want zit er sinds ik die heb, en dat objectief heeft nogal veel beweging van de lensdelen bij focussen.

Dank voor de reacties,
Marinus

Marco

Bericht door Marco » wo dec 10 2008 11:54 pm

Marinus,

zie dit draadje (toepasselijke woordspeling): http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... je#p218710

Marinus84

Bericht door Marinus84 » do dec 11 2008 9:42 am

Oh, kijk eens aan :)
Ja, dat met de donkere zoeker wist ik wel. Maar van de stroomvoorziening niet!

Bedankt, hier kan een slotje op voor de goede orde. Mijn vraag is beantwoord en ik moet snel mijn handleiding gaan ophalen :huh: :oops:

Gesloten

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”