objectieven
objectieven
iemand ervaring met de Sigma 150mm2.8 ex.dg.macro? op je Nikon-camera. lijkt me een goed objectief, maar kan ik dit obj. ook gebruiken voor de werkelijke 150mm?(ik neem aan dat zo'n obj. geconstrueerd is voor macro-150mm)
ik wil de 150 in feite ook gebruiken voor het maken van theater-fotos etc.
ik wil de 150 in feite ook gebruiken voor het maken van theater-fotos etc.
Re: objectieven
Ik heb geen ervaring ermee maar kijk vaak op het volgende forum als ik wat over een lens wil weten: http://www.photographyreview.com/sf-1/b ... wscrx.aspx
Sigma heeft een erg overzichtelijke site waar alles op staat wat je zou willen weten: http://www.sigma-photo.com/lenses/lense ... avigator=5
meer merken zouden een voorbeeld kunnen nemen aan deze site...met name de heldere uitleg van de gebruikte afkortingen (EX, DG, etc) vind ik getuigen van een goed site-ontwerp.
meer merken zouden een voorbeeld kunnen nemen aan deze site...met name de heldere uitleg van de gebruikte afkortingen (EX, DG, etc) vind ik getuigen van een goed site-ontwerp.
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe lens maar ik hoor weer van andere gebruikers als ik dan vraag Sigma of Nikon, dat de meeste toch voor Nikon kiezen..
Waarom weet ik eigenlijk niet..
Is Nikon dan beter kwa lens dan Sigma??
Kijk ik ben eerlijk, Sigma is goedkoper en dan zou ik voor het geld gaan terwijl Nikon veel duurder is...
Als er nu kwalitatief echt verschil zit in deze lensen ga ik misschien ook voor Nikon en spaar ik nog maar even door..
Zijn er eigenlijk wel mensen die echt kunnen bewijzen dat Nikon beter is als de Sigma lenzen??
Groeten,
ShEaReR

Waarom weet ik eigenlijk niet..
Is Nikon dan beter kwa lens dan Sigma??
Kijk ik ben eerlijk, Sigma is goedkoper en dan zou ik voor het geld gaan terwijl Nikon veel duurder is...
Als er nu kwalitatief echt verschil zit in deze lensen ga ik misschien ook voor Nikon en spaar ik nog maar even door..