Sigma 300mm 2.8 EX DG

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
Edje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Sigma 300mm 2.8 EX DG

Bericht door Edje » ma okt 16 2006 8:47 pm

Heeft er iemand ervaring met deze lens op de D200 of anders misschien op de D70 of D100?? Zijn er negatieve eigenschappen bij deze lens, of is het gewoon een loeischerpe lens???? Ik wilde eigenlijk een Nikonlens kopen, maar ja die prijzen zijn een beetje gestegen.... dus ik overweeg nu om een sigma lens te gaan kopen.
groet Ed

Edje
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edje » di okt 17 2006 5:23 pm

Hier nog even een upgrade over een oude topic van sigma...
Dit kreeg ik vandaag als bericht terug van sigma benelux.

Tijdens de introductie van de D200 bleek er een aantal Sigma objectieven met HSM AF voorziening niet geheel compatibel te zijn.

Het AF On knopje op de achterzijde van de D200 functioneerde niet. In principe geen groot probleem aangezien 95% van de gebruikers dit knopje nooit bleek te gebruiken.

Sigma Japan onderkende echter dat dit niet perfect is en wij kunnen de reeds in omloop zijnde objectieven een (gratis) upgrade geven. Uiteraard zijn de betreffende HSM objectieven hierna door Sigma Japan direct aangepast en de huidige HSM objectieven passen dan ook probleemloos op de D200.

Met vriendelijke groet,

Sigma Benelux B.V.

groet Ed

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Nikkor AF-S 300 f/2.8

Bericht door reneo57 » di okt 17 2006 6:20 pm

Ik heb sinds een week de Nikkor AF-S 300 f/2.8 voor mijn D2X, tweedehands gekocht. deze lens is idd loescherp beter is er niet, een minpuntje misschien is het gewicht.

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » di okt 17 2006 7:14 pm

Tijdens de introductie van de D200 bleek er een aantal Sigma objectieven met HSM AF voorziening niet geheel compatibel te zijn.

Het AF On knopje op de achterzijde van de D200 functioneerde niet. In principe geen groot probleem aangezien 95% van de gebruikers dit knopje nooit bleek te gebruiken.
Dit was niet het enige probleem! In eerste instantie bij aanzetten deed mijn Sigma 80 - 400 het prima op de D200. Na een paar foto's sloeg de AF op tilt en daarna de D200. Lens opgestuurd en na 2 weken terug met upgrade. Probleem verholpen. Hele nette service..

mvg, OFB :lol:

Edje
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edje » di okt 17 2006 8:43 pm

Ja, volgens mij is de service bij sigma wel ok. Ik zou wel liever een nikon afs 300mm 2.8 willen hebben, maar dat laat mijn budget niet toe, en tweede hands liggen ze ook niet voor het oprapen. Gefeliciteerd met je aankoop Reneo. Ik vraag mij af of die sigma ook zo loeischerp is...

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » do okt 19 2006 9:01 pm

Edje schreef:Ja, volgens mij is de service bij sigma wel ok. Ik zou wel liever een nikon afs 300mm 2.8 willen hebben, maar dat laat mijn budget niet toe, en tweede hands liggen ze ook niet voor het oprapen. Gefeliciteerd met je aankoop Reneo. Ik vraag mij af of die sigma ook zo loeischerp is...
Sigma heeft ook goede objectieven heb pas nog de Sigma 170-500mm f1:5-6.3 APO verkocht, een goed objectief maar heb deze met de aanschaf van de Nikkor AF-S 300 f/2.8, toch verkocht.Als ik ze ze alle twee moest waarderen van 1 tot 10 dan is Sigma een 8 en Nikkor een 10.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”