Nikon D300 - Bigma - 500mm - F32 - 1/6 sec - Iso 200
Mvg,
Den Door.
Heb verschillende settings uitgeprobeerd en deze was de beste, geloof me.Patrick schreef:Waarom f/32? Dan presteert geen enkel objectief meer behoorlijk...
Dat niet zozeer, maar bij f/16 of zo eindigt het scherpe deel van zo'n beetje elk objectief toch echt vanwege diffractie problemen. Ik denk dus dat het veel beter moet kunnen. Maar ik fotografeer de maan nooit, dus ik ben niet zeker wat de beste instellingen zijn, maar scherptediepte heb je volgens mij niet nodig. Dus iets voor oneindig scherpstellen en iets van f/5.6 of f/8 zou optimaal moeten zijn volgens mij.dendoor schreef:Heb verschillende settings uitgeprobeerd en deze was de beste, geloof me.Patrick schreef:Waarom f/32? Dan presteert geen enkel objectief meer behoorlijk...
Komt hij dan zo slecht over ?
Dat ligt sterk aan het objectief, en die 500mm is niet zo doorsneePatrick schreef:Dat niet zozeer, maar bij f/16 of zo eindigt het scherpe deel van zo'n beetje elk objectief toch echt vanwege diffractie problemen. Ik denk dus dat het veel beter moet kunnen. Maar ik fotografeer de maan nooit, dus ik ben niet zeker wat de beste instellingen zijn, maar scherptediepte heb je volgens mij niet nodig. Dus iets voor oneindig scherpstellen en iets van f/5.6 of f/8 zou optimaal moeten zijn volgens mij.
Noem me eens één objectief dat niet beduidend minder scherp is bij f/32 dan bij f/11?ElRonno schreef:Dat ligt sterk aan het objectief, en die 500mm is niet zo doorsnee