Jamie

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Jamie

Bericht door Riemke » zo dec 14 2008 12:27 am

Vanmiddag weer eens een workshop gedaan, waar we met verschillende lichtopstellingen hebben gewerkt, ook met gelfilters.
Ook het "regisseren" van je model kwam aan de orde. Jaimie was ons model . Ze had al vaker meegewerkt aan deze workshop.

1.Jamie doet mee met Idols
Afbeelding

2.Belichting met 1 lamp met grid
Afbeelding

3.Werken met een gelfilter, opdracht was een foto te maken voor de hoes van een CD
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Riemke op zo dec 14 2008 8:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Jamie

Bericht door Nicole » zo dec 14 2008 8:45 am

Riemke ik heb niet zo veel verstand van flitstechnieken maar zo te zien heb je meerdere kanten van belichting geoefend.
1 is ook van achter belicht en 2 is van 1 kant en 3 is meerdere kanten en softboxs als ik het goed zie..

Bij 2 vind ik het jammer dat net haar oog niet en of wel zichtbaar is.
vind bij 1 mooi dat alles scherp is haar hand en haar gezicht.
drie vind ik ook mooi gedaan, mooie compositie .
Kan je over de flitstechniet niet zo veel vertellen zoals ik zei of het goed is of niet.
Maar naar mijn idee ziet het er keurig uit !

even een vraagje heb je ze eerst verscherpt en toen verkleint ?
NAS Buikpijn

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo dec 14 2008 10:46 am

Foto 3 is ook, net als 1 met twee lampen belicht, alleen bij de 3e foto stond de lamp iets feller ingesteld als bij de eerste. Positie van de lamp was overigens gelijk. Dit om te laten zien wat kleur kan doen in je foto. Beide foto's hebben in mijn ogen zo een andere sfeer. Bij foto 2 vind ik zelf de schaduw in haar hals nog teveel. Er stond iemand met een reflectiescherm, maar het had misschien nog wat meer opgelicht mogen worden.

Over het verscherpen: Ik verscherp altijd aan het einde van mijn workflow met High Pass.
Het programma wat ik gebruik voor het verkleinen past daarna nog een hele lichte verscherping toe (5%)

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo dec 14 2008 1:37 pm

Ben het met je eens Riemke, bij tweede foto had de nek iets lichter mogen zijn. En ik ben het met Nicole eens v.w.b. deze foto, indien Jamie haar hoofd iets verder naar links had gedraaid zodat d'r wenkbrauw niet meer zichtbaar was of naar rechts zodat je nog een wat meer van haar linker gezichtshelft had gezien was mijn inziens mooier geweest. In het laatste geval wordt het dan wel een hele andere compositie. De eerste en de laatste opname vind ik schitterend qua belichting, pose. Ze kloppen gewoon.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo dec 14 2008 2:48 pm

Riemke schreef:Foto 3 is ook, net als 1 met twee lampen belicht, alleen bij de 3e foto stond de lamp iets feller ingesteld als bij de eerste. Positie van de lamp was overigens gelijk. Dit om te laten zien wat kleur kan doen in je foto. Beide foto's hebben in mijn ogen zo een andere sfeer. Bij foto 2 vind ik zelf de schaduw in haar hals nog teveel. Er stond iemand met een reflectiescherm, maar het had misschien nog wat meer opgelicht mogen worden.

Over het verscherpen: Ik verscherp altijd aan het einde van mijn workflow met High Pass.
Het programma wat ik gebruik voor het verkleinen past daarna nog een hele lichte verscherping toe (5%)
oke helemaal duidelijk leuk om te zien wat je met licht allemaal kunt doen.
Ik vond foto 3 op mijn beeldscherm nogal verscherpt. Maar zie dat soms vaker kan aan mijn beeldscherm liggen.
Was er daarom ook benieuwd na..
NAS Buikpijn

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » zo dec 14 2008 7:49 pm

Mooie foto's!
De eerste vind ik erg mooi van kleur!

Bij die derde zie ik ook allemaal blokjes, jammer want dat hebben de eerste 2 niet. Zal door het verkleinen komen. De pose, compositie en blik vind ik erg geslaagd.

De opmerkingen over de donkere schaduw bij de tweede kan ik me wel in vinden. Zou iets minder hard gemogen hebben.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo dec 14 2008 8:12 pm

Dank voor de (opbouwende) kritiek. Ik Ik heb de laatste foto nog een keer erop gezet, maar nu in stappen verkleind. Zo lijkt hij beter?

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » zo dec 14 2008 8:21 pm

Riemke schreef:Dank voor de (opbouwende) kritiek. Ik Ik heb de laatste foto nog een keer erop gezet, maar nu in stappen verkleind. Zo lijkt hij beter?
volgens mij wel iets beter maar nog niet optimaal....

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”