NIKON CLS project manual

Discussies over flitsers
Plaats reactie
DxFx

NIKON CLS project manual

Bericht door DxFx » ma dec 15 2008 6:21 pm

Hi flitsende Nikonians,

Om niet voor elk project weer opnieuw alle 5 of 6 manuals van Nikon te moeten doornemen, heb ik voor een aantal - voor mij - belangrijke situaties de parameter settings van de betrokken CLS componenten op een rijtje gezet in een electronische publicatie, die jullie kunnen downloaden van:

http://www.ebooks-eguides.com/d2x-flash.pdf

Het zijn niet alle parameters, maar de belangrijkste zonder welke de betreffende opzet niet zou werken. Ik ben van pland om het uit te breiden en wanneer er suggesties van jullie kant zijn, deze ook op te nemen. De gewijzigde versie kan dan weer worden ge-download. Ook verdere op- en aan-merkingen zijn van harte welkom en bij voorbaat mijn dank.

Het CLS is best een mooi systeem met innovatieve componenten, maar de manuals moet je van over de hele wereld bij elkaar zoeken. Een doc met daarin de belangrijkste params als geheugensteuntje is - in ieder geval voor mij - op lokatie een time saver.
Laatst gewijzigd door DxFx op ma dec 15 2008 9:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: NIKON CLS project manual

Bericht door Eeuw » ma dec 15 2008 6:41 pm

Wat een goed initiatief.
Hopelijk hou je ons op de hoogte van aanvullingen. CLS is interessant en soms taai, dus ik moedig het zeer aan.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Knors

Bericht door Knors » ma dec 15 2008 8:33 pm

Zover ben ik nog lang niet maar ik vind het er wel heel erg goed uitzien!
Als er nog eens iets dergelijks komt voor een d300..... :mrgreen:

DxFx

Bericht door DxFx » ma dec 15 2008 11:02 pm

Knors schreef:Zover ben ik nog lang niet maar ik vind het er wel heel erg goed uitzien!
Als er nog eens iets dergelijks komt voor een d300..... :mrgreen:
Helaas beschik ik niet over een d300, maar zover ik weet is de "commander" functie ingebouwd in de d300. Misschien heb je er toch iets aan als je gaat experimenteren met het CLS. De principes blijven wel hetzelfde.

DxFx

Bericht door DxFx » ma dec 15 2008 11:04 pm

Eeuw schreef:Wat een goed initiatief.
Hopelijk hou je ons op de hoogte van aanvullingen. CLS is interessant en soms taai, dus ik moedig het zeer aan.
Ik zal wanneer er een nieuwe versie beschikbaar is een bericht plaatsen. Hoop dat er reacties komen met commentaar of nieuwe "situaties" zodat ik dat in het docje kan verwerken.

DxFx

Bericht door DxFx » di dec 16 2008 8:31 pm

Nieuwe versie van dit document is nu beschikbaar voor download.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » di dec 16 2008 8:42 pm

Zelfde link? Ik ga meteen kijken.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”