welk objectief.
welk objectief.
Hallo,
Ik ga binnenkort de nikon d90 kopen. Deze zal in hoofdzaak gebruikt gaan worden voor autosportfotografie.
Nu kan ik bij digi2u een megaset kopen voor 1379euro,Dit is de d90body+grip en batterijen+18-200vr kitlens.
mijn vraag is dit wat voor mij of kan ik toch beter 2 objectieven aanschaffen bijv.17-55+70-300.
heb ook al gekeken naar 70-200 2.8 nikkor maar dit is buiten het budget,misschien van sigma maar hier hoor ik weer slechte verhalen over.
budget zit tussen de 1500 en 2000 euro, dit is dan wel met grip. en flits.
wie heeft er een goede suggestie.
bedankt alvast.
Ik ga binnenkort de nikon d90 kopen. Deze zal in hoofdzaak gebruikt gaan worden voor autosportfotografie.
Nu kan ik bij digi2u een megaset kopen voor 1379euro,Dit is de d90body+grip en batterijen+18-200vr kitlens.
mijn vraag is dit wat voor mij of kan ik toch beter 2 objectieven aanschaffen bijv.17-55+70-300.
heb ook al gekeken naar 70-200 2.8 nikkor maar dit is buiten het budget,misschien van sigma maar hier hoor ik weer slechte verhalen over.
budget zit tussen de 1500 en 2000 euro, dit is dan wel met grip. en flits.
wie heeft er een goede suggestie.
bedankt alvast.
nikon d90+16-85vr+70-300vr.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: welk objectief.
De combinatie met 2 objectieven bijv.17-55 en de 70-300 VR lijkt me een betere keus.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Die grip kan je altijd nog kopen. Stop het nu liever in mooie objectieven. Laat die 18-200 VR maar liggen; het is een handige lens, maar ik denk minder geschikt voor jouw soort fotografie.
Koop voor het standaard bereik een Tamron 17-50 f/2.8 of een Nikon 16-85 VR. De laatste is een stuk duurder, en minder lichtsterk dan de Tamron. Beide zijn erg goed voor de prijs.
Voor de auto's: probeer een tweedehans 80-200 f/2.8 te scoren, en anders toch gewoon die Sigma 70-200 f/2.8. Daar is niets mis mee! Prima ding als je ziet dat deze 1000 Euro (!!!) minder kost dan de Nikon 70-200 f/2.8 VR. Ik heb zelf het grote broertje van deze lens, en de kwaliteit is gewoon prima.
Als je er ooit nog een teleconverter bij kan kopen dan ben je helemaal het mannetje.
Koop voor het standaard bereik een Tamron 17-50 f/2.8 of een Nikon 16-85 VR. De laatste is een stuk duurder, en minder lichtsterk dan de Tamron. Beide zijn erg goed voor de prijs.
Voor de auto's: probeer een tweedehans 80-200 f/2.8 te scoren, en anders toch gewoon die Sigma 70-200 f/2.8. Daar is niets mis mee! Prima ding als je ziet dat deze 1000 Euro (!!!) minder kost dan de Nikon 70-200 f/2.8 VR. Ik heb zelf het grote broertje van deze lens, en de kwaliteit is gewoon prima.
Als je er ooit nog een teleconverter bij kan kopen dan ben je helemaal het mannetje.
bedankt voor jullie reacties.
nu vakantie dus vanmiddag maar even een tripje naar konijnenberg maken.
Welkom hier.jais schreef:bedankt voor jullie reacties.
Na het bezoek aan Konijn meteen even voorstellen ?
Hallo,
heb me net ook even voorgesteld in het daarvoor bestemde topic.
ben net terug van konijn en na een lange en goede uitleg is het de d90+ 18-105 vr+70-300 vr geworden.
hadden ook een nikon 70-200 2.8 tweedehands liggen maar deze zat nog op 1399 euro. buiten mijn budget. je moet ook wat te dromen over laten

heb me net ook even voorgesteld in het daarvoor bestemde topic.
ben net terug van konijn en na een lange en goede uitleg is het de d90+ 18-105 vr+70-300 vr geworden.
hadden ook een nikon 70-200 2.8 tweedehands liggen maar deze zat nog op 1399 euro. buiten mijn budget. je moet ook wat te dromen over laten

heb gisteren de camera opgehaald,en ben toch nog van objectief veranderd, de 18-105 is vervangen door de 16-85.
goede keus of??? de 70-300 is gebleven.
gisteren al een beetje aan het oefenen geweest. is wel wennen na een olympus maar wat ik nu al van de fotos zie gaat dit wel lukken.
gisteren al een beetje aan het oefenen geweest. is wel wennen na een olympus maar wat ik nu al van de fotos zie gaat dit wel lukken.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Denk dat die laatste wissel een verstandige is geweest.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik denk het wel.jais schreef:heb gisteren de camera opgehaald,en ben toch nog van objectief veranderd, de 18-105 is vervangen door de 16-85.
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Goede aankoop hoor.
Ik werk zelf met de Nikkor 2.8 80-200 AFD en bereik hier hele goede resultaten mee op Zandvoort.
Kom je daar vast wel tegen.

Ik werk zelf met de Nikkor 2.8 80-200 AFD en bereik hier hele goede resultaten mee op Zandvoort.
Kom je daar vast wel tegen.

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Goed, als je een aardig beetje rally kunt schieten (zoals mijn eerste indruk uit je andere show topic was) dan ben ik bang dat je over een half jaar weer bij Konijn staat om toch maar een Nikkor 70-200vr aan te schaffen!