Dank voor jullie tips
Ze zijn inderdaad iets aan de donkere kant
Schoot me vanochtend iets te binnen wat een oorzaak kan zijn van de donkere kleuren.
Heb het 'gewone' licht uitgedaan om geen kleuren van de wand in de foto te krijgen, één wand is namelijk wit en de andere héééééééééél erg roze... (meisjes hé....

). Het is ook wel een kleine ruimte, had ook geen natuurlijk ligt tot mijn beschikking aangezien de achtergrond voor het raam stond.
Bij de volgende verbouwing zal ik het ook met het licht aan proberen.
Mijn hoop is gevestigd op mijn zwager, na de verbouwing van het huis hebben wij (schoonzus en ik) een mooie ruimte op de studioset op te zetten.
Joers schreef:
Leuke foto's, zijn inderdaad heeel klein beetje donker.
Ik ben net bezig om ook mijn studio in te richten. Ik zie dat jij hebt gekozen voor een 150 ws-set.
Goede prijs voor een beginneling als ik..., kan altijd nog overstappen naar een professioneler model
Joers schreef:Valt me niet tegen, had niet verwacht dat daar toch nog zulke foto's uit zouden komen (al zijn ze dus beetje donker).Ik zelf ga voor een 300ws-set van Linkstar.
De lichtopbrengst is mij zeker niet tegengevallen, bij een grote lichtere ruimte verwacht ik er veel meer van.
Joers schreef:Ik vind de achtergrondkleur erg goed gekozen (persoonlijk vind ik zwart sowieso mooier dan wit of een andere kleur, maar dat is smaak). Het lijkt op bepaalde foto's ook wel of je een haarlicht gebruikt hebt, heel mooi! (een 3e flitskop dus, maar dat is niet zo lijkt me gezien de set die jij opgeeft)
Klopt, heb inderdaad geen 3de flitskop gebruikt. Heb wel geprobeerd zo neer te zetten dat het licht op de grotendeels achtergrond was gericht (op haar los te krijgen van de achtergrond) maar ook op het haar om deze niet weg te laten vallen in de donkere achtergrond.
Joers schreef:Mooie scherpte en in de ogen zie je de juiste blits (het lichtpuntje van de softbox of paraplu). Erg sprekend.
Foto 3 springt er voor mij écht uit. Heerlijk koppie, prima in beeld gebracht.
Dank uuuuuuuu
Joers schreef:Maar....mag ik vragen of je meer foto-resultaten van je flitsset hebt? Ik be heel benieuwd, misschien is dan 200ws. voor mij ook wel genoeg namelijk. Ik wil desnoods mn mail wel geven, als je wat zou kunnen/willen tonen.
Dit was de eerste keer dat ik de flitsset had gebruikt (afgezien van de test in de woonkamer toen ik 'm net had gekocht).
Het is zeker niet de laatste keer, vind het veel te interessant ...
Groetjes,
Yizu