emteckaartjes

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
jbrood

emteckaartjes

Bericht door jbrood » vr dec 26 2008 7:34 am

ik heb gisteren voor de kerst 2 geheugenkaartjes kado gekregen, het zijn emtec-60 kaartjes, weet iemand of deze geschikt zijn voor mijn d80. Ik gebruik tot nu toe Sandisk ultra2 kaartjes.
Anders laat ik ze dicht en ga ze ruilen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: emteckaartjes

Bericht door Léon Obers » vr dec 26 2008 9:46 am

Ze zullen best geschikt zijn voor je D80, maar als het kaartje vol is en of het allemaal snel op je PC overgeladen kan worden daar heb ik mijn vraagtekens bij (ik neem aan dat "60" iets zegt over de snelheid).
Het lijkt werkelijk de absolute onderkant van de markt in verkrijgbare kaartjes te zijn. Persoonlijk zou ik daar mijn foto's niet aan wagen qua betrouwbaarheid.
http://www.inmac.nl/index.php?option=co ... 42&x=7&y=7
http://www.inmac.nl/index.php?&option=c ... nSimi=9710
Vriendelijke groet, Léon Obers

Nermal

Bericht door Nermal » vr dec 26 2008 10:19 am

Ik heb zelf in mijn D70s een Emtec 80 kaartje zitten. Niet erg snel, maar in mijn ogen wel betrouwbaar. Emtec is een aardig groot bedrijf en vooral in Duitsland kom je het merk veel tegen. Misschien niet de kwaliteit van Sandisk, maar ik geloof niet dat dit de onderkant van de markt is.
Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr dec 26 2008 11:04 am

Nermal schreef: Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad.
Voor de TS is dat prima om te weten.
Het is ook meer een "gevoel" om goedkopere kaartjes links te laten liggen. Zelf heb ik van Dane-Elec wel eens Compact Flash kaarten gehad. Hoewel ze na een omruil geen fouten meer vertoonden omdat bij de eerste kaartjes de ingebouwde controller fouten gaf met mijn cameramodel indertijd, vond ik ze toch minder prettig in het gebruik. De kaartjes kierden, rammelden, en ééntje was wat meer opgezwollen en klemde altijd meer in het slot.
Een duur kaartje als Lexar heeft bij mij ook eens een keer een corrupt bestand opgeleverd, maar dat kan ook aan de slechte conditie van de accu liggen (al weer een paar jaar terug). Met Sandisk heb ik nog nooit problemen gehad. Niet met compact flash, niet met SD(HC) kaartjes.

jbrood

Bericht door jbrood » vr dec 26 2008 11:58 am

dus heeft het eigenlijk te maken met het overdragen naar de pc? en niets met de snelheid van wegschrijven op de camera?

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » vr dec 26 2008 12:02 pm

Ben het met Leon eens, heb zelf ook wat nare ondervindingen gehad met een kaartje van een ander merk als Sandisk. De gegevens waren niet verloren maar het was wel een gedoe om het alsnog te 'recoveren'. Ben nu Sandisk trouw, en heb er nog nooit problemen mee gehad, zowel met SD als met CF. Dus gevoelsmatig vind ik een willekeurig merk niet de kwaliteit van Sandisk.

Succes met je keuze.
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr dec 26 2008 12:14 pm

jbrood schreef:dus heeft het eigenlijk te maken met het overdragen naar de pc? en niets met de snelheid van wegschrijven op de camera?
Nou ja, als je vooral sportfoto's wilt maken met zoveel beeldjes per seconde en dat een aantal seconden achter elkaar, zul je die snelheid van de kaartjes ook beslist gaan merken met je camera. Bij elk ander "normaal" gebruik waarbij je single opnamen maakt merk je dat in het geheel niet. Waar je in het normale gebruik wel iets merkt, is als een complete geheugenkaart leeggemaakt moet worden op je PC. Wil je niet minutenlang wachten.

Nermal

Bericht door Nermal » vr dec 26 2008 12:53 pm

Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig alleen nog Sandisk in mijn D300 gebruik. Ik heb ook nog Dane-Elec en Adata kaartjes. Hier heb ik ook nooit problemen mee gehad. Waar ik wel veel problemen mee gehad heb in het verleden is de IBM microdrive. Hier miste soms gewoon een foto. Na het maken verscheen de foto op het display, maar later bij het afspelen was de foto verdwenen.
Ik heb ook wel een voorkeur voor de snellere kaarten i.v.m. met het wegschrijven. In de camera heb ik daar niet zo'n last van. Ik maak zelden veel foto's achter elkaar. Maar bij het wegschrijven naar de pc vind ik het snelheidsverschil wel doorslaggevend om de duurdere snelle kaarten te kopen.

Warner
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Warner » vr dec 26 2008 2:20 pm

Emtec is op zich zeker geen B-merk, het komt van BASF en dat is een toonaangevend bedrijf in oa. de vervaardiging van magnetische informatie dragers.
Dus ze zijn zeker betrouwbaar maar niet echt snel.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”