bekermosje met een stofluisje erop.
Aangezien de meeste insecten dood zijn, moeten we op wat anders over stappen.
Nikon d50
28mm 1:3,5
Raynox 202
Ringflits
Hgr LJ
Boldey schreef:Ik vind de voorgrond storend, en de grasspriet rechts ook. Verder vind ik het geheel nogal plat. Ik heb weinig verstand van macrofotografie, maar dit onderwerp lijkt me daar weinig mee van doen te hebben. Correct me if I'm wrong...
Hopelijk heb je ze wel weer teruggezet. Vele korstmossen (enkele honderden soorten) staan op de Rode Lijst.langejaap schreef:qute:
Gewoon een hand kosmos mee naar binnen, geschikt en div belichtingen toegepast!.
Gr LJ
uiteraard is ieders mening zinvol. Daarvoor plaatsen we immers ter beoordeling. Ik heb ook anderen van deze maar die zijn voor jouw ook niet zichtbaar. Dat is wel eens jammer, dan zou je misschien kunnen zien dat het ook kan zoals jij het zou willen zien. kan je wel elders vinden hoor9smile)Boldey schreef:Ik weet wat macro is, maar kon dit gewoon niet zo goed plaatsen. Ik zal volgende keer eerst opzoeken wat het is, zoals ik het zag was het een nogal vlakke foto van een plant oid. Ik neem aan dat je een spannende foto wil maken, ook voor een leek zoals ik, dus in dat opzicht hoop ik dat mijn reactie zinvol is.
Ik verscherp punt 1 mn opname`s niet te veel, want daar ben ik zelf echt geen voorstander van. Tevens is dit dus gewoon wat je ziet is werkelijkheid. Deze mosjes zijn een 1,5 cm hoog!Dennis71 schreef:2e kijkt veel lekkerder. Bijzonder dingetje voor mijn idee. Je zou er zo langslopen![]()
De eerste is naar mijn smaak veel te veel verscherpt. De 2e is volgens mij op de voorgrond ist met de blurtool bewerkt maar ziet er niet onnatuurlijk uit.
Mooie opname!
Ja klopt, veel mooier haha (vind ik). Inderdaad minder gedetailleerd maar imo een sterker beeld, en ook zie ik ook direct als mos en bossig. Het licht van rechts geeft het geheel ook meer diepte...langejaap schreef:
Deze had ik ook nog, wellicht vind je deze mooier Boldey.
Ben het ook wel met je eens dat ze er zo betr uit springen, vind ze niet persee beter gedetailleerd.
Maar de opname is mooier![]()
hgr lj