beestjes (eerste keer met de D90.)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
jais
Forumlid
Forumlid

beestjes (eerste keer met de D90.)

Bericht door jais » ma dec 29 2008 8:57 pm

vandaag maar eens op pad geweest met de d90,(na 3jaar olympus.)
een hele verandering vooral het in en uitzoomen (werkt precies andersom als bij olympus zuiko objectieven)
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
nikon d90+16-85vr+70-300vr.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: beestjes (eerste keer met de D90.)

Bericht door gongon » ma dec 29 2008 8:59 pm

Vind vooral foto 3 mooi.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » di dec 30 2008 2:48 pm

Leuke foto's nr 2 vindt ik het mooist, op foto 1 is zit de hogere ISO(640) iets te veel ruis volgens mij.
Foto3 het onderwerp iets te veel in de midden.
Vooral doorgaan en laat maar meer foto's zien.
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di dec 30 2008 3:12 pm

Netjes hoor voor een eerste keer.
De eerste foto kijkt niet zo lekker omdat de compositie niet goed is. Altijd lastig om dieren te laten doen wat je graag wilt. Ruis zie ik niet?! Zou wel iets meer contrast toevoegen.
2e foto is lekker scherp, misschien iets meer ruimte overlaten aan de zijkanten. Nu mist de linker een stukje oor.
3e foto is inderdaad wat centraal en naar mijn idee net wat té scherp. Heb je de foto verscherpt?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di dec 30 2008 3:24 pm

Bij foto 1 ligt de scherpte te ver naar voren. In de praktijk kan je het beste scherpstellen op het oog. Je had hier wellicht met een iets kleiner diafragma ook goed gezeten omdat je dan meer scherp op de foto hebt.

Foto 2 kan een stukje nabewerking hebben. Er zitten wat overbelichte stukken op de koppen, en de schaduwkanten van de beesten zijn wat al te donker vind ik...

Foto 3 oogt wat onnatuurlijk. En de plaatsing precies in het midden van het beeld is wat weinig spannend.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Say cheese

Bericht door Say cheese » di dec 30 2008 10:38 pm

Hoi Jais,
Gefeliciteerd met je nieuwe camera! Populair toestel vandaag. Mooi plaatjes. De eerste vind ik qua compositie niet erg krachtig, vanwege het wegkijken van het hertje (of ree). De kleuren zijn ook niet echt oog strelend. De tweede foto hoewel strak omkaderd heeft prachtige warme kleuren en de compositie maakt het een gezellige foto. Foto 3 is misschien iets over de top, maar toch wel een strakke plaat. Veel succes!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”