Eerste keer op stap met de D90

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
brianvdh

Eerste keer op stap met de D90

Bericht door brianvdh » ma dec 29 2008 10:35 pm

Excuses voor de tekst er doorheen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, leer graag van me fouten maar complimenten hoor ik ook graag!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Eerste keer op stap met de D90

Bericht door Patrick » ma dec 29 2008 11:03 pm

Tja, ik kom niet verder dan de kleuren heel erg vreemd te vinden. Wat heb je gedaan met de instellingen? "Vivid" op de hoogste stand gezet? Of heb je er in de nabewerking aan gesleuteld? Ik vind het er niet uitzien... :egeek:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

langejaap

Bericht door langejaap » ma dec 29 2008 11:26 pm

Patrick schreef:Tja, ik kom niet verder dan de kleuren heel erg vreemd te vinden. Wat heb je gedaan met de instellingen? "Vivid" op de hoogste stand gezet? Of heb je er in de nabewerking aan gesleuteld? Ik vind het er niet uitzien... :egeek:

dit zijn ook lekker motiverende opmerkingen maar niet heus. Tenminste, vind ik :shock:

Een zin van; opname`s komen kwa kleuren een beetje onnatuurlijk over klinkt al heel anders!
Iets meer uitleg aangaande camera en of gebruik geeft denk voor de topic starter ook een beetje meer lust om hierop te reageren. Overigens mijn mening hoor, stoor je er niet aan!!!!!!!!

Hgr LJ

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di dec 30 2008 2:10 am

langejaap schreef:
Patrick schreef:Tja, ik kom niet verder dan de kleuren heel erg vreemd te vinden. Wat heb je gedaan met de instellingen? "Vivid" op de hoogste stand gezet? Of heb je er in de nabewerking aan gesleuteld? Ik vind het er niet uitzien... :egeek:

dit zijn ook lekker motiverende opmerkingen maar niet heus. Tenminste, vind ik :shock:

Een zin van; opname`s komen kwa kleuren een beetje onnatuurlijk over klinkt al heel anders!
Iets meer uitleg aangaande camera en of gebruik geeft denk voor de topic starter ook een beetje meer lust om hierop te reageren. Overigens mijn mening hoor, stoor je er niet aan!!!!!!!!

Hgr LJ
Dit is "Foto beoordelingen". Het is de bedoeling dat hier stevig commentaar gegeven kan worden. Om plaatjes te laten zien hebben we "Foto presentaties".

Ik kan pas tips geven nadat ik weet wat er gebeurd is. Vandaar mijn vragen. EXIF data zit er ook niet in de foto's, dus wat kan ik zeggen. Iets over de compositie? Kan, maar eerst die kleuren.

Voor de plaatser van de foto's: mijn reactie is niet negatief bedoeld! Ik ga zeker reageren als je wat meer informatie geeft.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

langejaap

Bericht door langejaap » di dec 30 2008 7:43 am

Kijk, en dat ontbrak nu juist in je redenatie: de vraag naar meer details zodat jij iemand evt op weg zou kunnen helpen of, zoals het zegmaar zou kunnen, iemand ook uit te leggen hoe het hier werkt etc etc.

Toch bedankt!

Hgr LJ

Weef

Bericht door Weef » di dec 30 2008 8:01 am

langejaap schreef:

Hgr LJ
Wat is er mis met de reactie van Patrick???

Wat een enorm gezeik!!!!!!!!!! Gaan we nu ook elkaars reacties beoordelen???

Duidelijk dat ik me hier WEL aan stoor!

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » di dec 30 2008 8:43 am

Toen ik de foto`s zag dacht ik ook gelijk wat een vreemde kleuren.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » di dec 30 2008 12:26 pm

@ langejaap.

Opbouwende kritiek word hier juist gewaardeerd. :mrgreen: Onderstaande tekst komt uit de topic regels.
Als je kijk plaatjes plaatst doe je dat bij foto presentatie.

Plaats hier de foto's die je wilt laten beoordelen. Zie deze sectie als een plek om je foto's kritisch te laten bekijken.

Hier gaat het dus om de techniek/kunde. Wil je commentaar op je foto's, dan moet je hier zijn. Hier zal meer op het technische vlak beoordeeld worden. Hier wordt opbouwende kritiek gegeven waarmee je jezelf kunt verbeteren.

Geef alsjeblieft géén babbelbox commentaar want deze wordt verwijderd. Houd het netjes; je kan best kritisch zijn zonder elkaar de grond in te boren...
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Say cheese

Bericht door Say cheese » di dec 30 2008 10:12 pm

Hoi Brian,
Gefeliciteerd met je keuze voor de D90, mooie camera. De eerste foto vind ik niet erg spannend, het onderwerp is saai, de compositie niet spannend en de kleuren een beetje flets. De tweede foto vind ik veel beter. De oranje snavel van die zwaan knalt eruit. De laatste foto vind ik to much. Alles vraagt aandacht, de kleuren zijn niet echt mooi, minder is vaak meer. Succes met je camera.

langejaap

Bericht door langejaap » di dec 30 2008 10:20 pm

Oei, kom ik aan de uitspraak van een geliefde. ik lees zo een heftige reactie.

Blijft een feit dat als je mensen wilt stimuleren om hier wat te plaatsen om te laten beoordelen dat dat ook op een andere manier kan.

Denk terug naar je eigen eerste opname`s en de kritieken daarop. Leren kan je ook van opbouwende kritiek en niet van een zin: ik vind ze er niet uitzien. Dat kan je wel vinden en dat kan zeker ook zo zijn. Daar hoor je me niet over. Echter een nieuweling oid motiveren een leerzame tijd hier door te brengen kan ook gematigd positief en dat ziet er iets anders uit.

Maar..........ik wordt ook al aangevallen op het geven van mijn mening en het opnemen voor een ander,of die dat nu wel of niet zelf kan maak mij geen reet uit.

Het is alleen jammer dat er zo furieus op gereageerd wordt en meest zit je er dan niet heel ver naast.

Prettige tijd verder en tot de volgende discussie!

:wink: LJ

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » di dec 30 2008 11:08 pm

Goed, beoordeling van je foto's:

Er is iets raars met de kleuren, ik weet niet of het te veel verzadiging is, ik kan hier niet zien in wat voor kleurprofiel je foto's staan maar het moet voor internet sRGB zijn. Verder vind ik er veel dingen overbelicht op je foto's, wat niet gek is aangezien je moeilijke onderwerpen hebt gekozen met een hoog contrast tussen licht en donker, met verschillende lichtomstandigheden (zon/schaduw). De composities zijn niet sterk, de zwanen op 1 en 2 staan te centraal en kijken het beeld uit, enz. Foto 3 vind ik erg rommelig.

Voor het beoordelen van technische aspecten lijkt een gerichte vraag me handig. "Mijn eerste foto's" zijn bijna onmogelijk van gerichte kritiek te voorzien.

brianvdh

Bericht door brianvdh » di dec 30 2008 11:34 pm

weetniet wat er fout gaat dan. maar ik zal ze zodra me andere pc weer werkt (met een gekalibreerde monitor) de foto's eens bekijken en opnieuw posten. heb er ook nog een aantal met de 50mm geschoten waar ik ook heel trots op ben. die zal ik ook dan eens posten.

ik vind het niet erg als iemand kritiek heeft en dat kan best hard zijn, maar ik post de foto's hier om ervan te leren dus zeg er dan ook bij waarom je het niks vind!

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » wo dec 31 2008 9:59 am

ik erger me meer aan de naam van de fotograaf zo groot in beeld dan aan de kleuren eigenlijk :mrgreen:

je naam in de foto kan best maar het moet niet de overhand gaan hebben. Op zich dus wel een goede foto want je hebt wel een punt waar de aandacht naartoe wordt getrokken wat nog wel eens wil ontbreken in een foto... wel jammer dat dat je eigen naam is :lol: Beter zet je een kader om de foto en daar je naam in.
Fin.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » do jan 01 2009 12:55 pm

Nou, daar kom ik dan met mijn "opbeurende" commentaar :wink:
De 1e is in mijn ogen niet helemaal scherp, en volgens mij een magenta zweem, (zwaan lijkt te blauw/paars)
2e is teveel verscherpt rondom de zwaan :huh:
ja en de 3e, toch vind ik die met deze kleuren wel wat hebben, ieder zijn smaak.
Jammer dat de achtergrond er teveel "ge-pixeld" uitziet (weet hier niet de juiste term voor, sorry)
Nou, van mij ook de groeten

GdP

Bericht door GdP » zo mar 29 2009 1:35 pm

Het is een begin, maar kan je ook vertellen wat je camera-instellingen waren en welke bewerkingen je op de foto's hebt losgelaten?

Ga in ieder geval door, want daar leer je van.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”