Op ebay wordt je doodgegooid met allerlei Uv filters.
Wat is eigenlijk het beste UV filter? en waarom.
groeten
Sprokkie
welk Uv filter
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: welk Uv filter
Digitaal heeft geen UV filter nodig.
In dat geval kan je je geld in je zak houden.
In dat geval kan je je geld in je zak houden.
Toen ik mijn camera kocht zij de verkoper dat het verstandig is om er een filter op te zetten.
Dit ter bescherming van je objectief.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Denk er wel aan dat het advies van een verkoper altijd gekleurd is, hij wil z'n vak uitoefenen.sprokkie schreef:Toen ik mijn camera kocht zij de verkoper dat het verstandig is om er een filter op te zetten.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Over filters is veel discussie en zijn veel vragen. Als je met Google gaat zoeken op “filter + fotografie” in discussie groepen kom je al op pagina 1 de leukste verwachtingen tegen:
“Welke filters zijn nu echt 'noodzakelijk' voor fotografie buiten, spiegelende glazen wanden als achtergrond, blauwe luchten enz enz als in een folder...... en eventueel binnen ook filters te gebruiken ter verbetering van deze fijne camera ?”
“Nu las ik in een folder dat je met het filter KR 6 (je hebt ook KR 1,5 en KR 3) dit soort blauwzweem en UV-onscherpte in de verte kunt verminderen c.q. opheffen. Ook zou je met dit filter beter kunnen doordringen in zeer lichte nevel. Kortom: het zou *het* filter zijn voor fotografie in de bergen en met name met zeer veel blauwe lucht en op het midden van de dag.”
“Om mooiere foto's te creëren gebruik ik standaard een UV-filter”
Samen gevat is de vraag dus met welk filter verbeter ik mijn foto’s. Dat lijkt vrij logisch, vaak komt er dan ook nog een andere vraag bij: “nu hoorde ik in de winkel dat dit Practica filter gemaakt wordt in de fabriek van B+W”. Of te wel, ik zoek een heel goedkoop filter. Onze nationale sport.
Op beide vragen is er dus een simpel antwoord, en dat lijkt sterk op het antwoord dat ik ook op alle andere vragen geef: de beste foto’s maak je zonder filter, en kwaliteit kost geld.
Wil je toch een filter om je dure glaswerk meer te beschermen: Nikon NC NC = No Color = kleurloos
“Welke filters zijn nu echt 'noodzakelijk' voor fotografie buiten, spiegelende glazen wanden als achtergrond, blauwe luchten enz enz als in een folder...... en eventueel binnen ook filters te gebruiken ter verbetering van deze fijne camera ?”
“Nu las ik in een folder dat je met het filter KR 6 (je hebt ook KR 1,5 en KR 3) dit soort blauwzweem en UV-onscherpte in de verte kunt verminderen c.q. opheffen. Ook zou je met dit filter beter kunnen doordringen in zeer lichte nevel. Kortom: het zou *het* filter zijn voor fotografie in de bergen en met name met zeer veel blauwe lucht en op het midden van de dag.”
“Om mooiere foto's te creëren gebruik ik standaard een UV-filter”
Samen gevat is de vraag dus met welk filter verbeter ik mijn foto’s. Dat lijkt vrij logisch, vaak komt er dan ook nog een andere vraag bij: “nu hoorde ik in de winkel dat dit Practica filter gemaakt wordt in de fabriek van B+W”. Of te wel, ik zoek een heel goedkoop filter. Onze nationale sport.
Op beide vragen is er dus een simpel antwoord, en dat lijkt sterk op het antwoord dat ik ook op alle andere vragen geef: de beste foto’s maak je zonder filter, en kwaliteit kost geld.
Wil je toch een filter om je dure glaswerk meer te beschermen: Nikon NC NC = No Color = kleurloos