Weet iemand of er een adequaat alternatief bestaat voor de zonnekap van de Nikon AF-S 17-35 f/2.8D ?
De bijbehorende zonnekap is wel erg klein en biedt ook nauwelijks bescherming. Doordat de zonnekap zo kort is
heb ik nog meer de neiging om een UV-filter als bescherming te gebruiken, maar dan steekt het glaswerk nog meer
naar voren & is de kans op flare nog groter.
Is er een alternatief voor de zonnekap van de AF-S 17-35?
Re: Is er een alternatief voor de zonnekap van de AF-S 17-35?
En vignetering. Zo ook wanneer je er een grotere zonnekap opschroeft.
Je hebt het wel over de HB-23 ?
groet,
Marco
Je hebt het wel over de HB-23 ?
groet,
Marco
Re: Is er een alternatief voor de zonnekap van de AF-S 17-35?
Ja Marco, ik heb het over de standaard HB-23 zonnekap die ik té minnetjes vind en waarvoor ik een alternatief zoek.
Ik heb altijd dag & nacht, binnen & buiten zonnekappen op mijn objectieven. Ik voel mij ongemakkelijk als er geen op het objectief zit.
De kunst is natuurlijk een langere zonnekap te vinden die geen vignetering geeft & die daarom ook groter zal zijn. Ach, klein beetje vignetering bij de grootste opening vind ik niet zo'n groot probleem; soms voeg ik vignetering toe.
Ik heb altijd dag & nacht, binnen & buiten zonnekappen op mijn objectieven. Ik voel mij ongemakkelijk als er geen op het objectief zit.
De kunst is natuurlijk een langere zonnekap te vinden die geen vignetering geeft & die daarom ook groter zal zijn. Ach, klein beetje vignetering bij de grootste opening vind ik niet zo'n groot probleem; soms voeg ik vignetering toe.