Beste Heren,
heb moeite met de ttl mode wanneer ik die selecteer op de flitser.de opnames zijn dan vaak onder of zelfs overbelicht..Mijn flitser
is een ietwat oudere versie dan de 44mz2die nu op de markt is.wordt de ttl functie wel ondersteund of niet ?
wat ik nu doe is fotograferen met de flitser in de A-stand , lukt wel , maar moet beter kunnen als ik TTL zou kunnen gebruiken .
Iemand tips , suggesties ?
Metz 44 MZ-2 op een D90
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Metz 44 MZ-2 op een D90
Nee die wordt zeer waarschijnlijk niet ondersteund. Heb dezelfde flitser op mijn D40 en had eeen software upgrade nodig van versie 1 naar versie 2 en in mijn geval een sca schoen 3403 M7 en dat laatste is in mijn geval belangrijk omdat de flits aansturing anders is dan de vorige modellen van nikon en de oudere sca schoen M6 niet werkte. Werkt ondertussen als een zonnetje. Je moet echter zeker weten wat je wil.
SCA schoen + software upgrade loopt in de euro's en dan nog maar zien of het in jou geval ook goed werkt. Als ik de van te voren had geweten dat het alles bij elkaar zo'n € 100 zou kosten was ik toch voor de SB 600 gegaan.
Groet Ed
SCA schoen + software upgrade loopt in de euro's en dan nog maar zien of het in jou geval ook goed werkt. Als ik de van te voren had geweten dat het alles bij elkaar zo'n € 100 zou kosten was ik toch voor de SB 600 gegaan.
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers
Hey Ed , dank voor de reactie.
In mijn geval heb ik de 3402 m7 sca adapter op de 44 mz en van de software upgrade , nee , dat wist ik niet .Bij cameranu heb ik me laten vertellen dat 3402 m7 wel ittl zou ondersteunen.Niet dus.Nou pech voor mij dus.Maarre , wat ik doe is , wat foto's schieten tijdens bruiloften hier in Su (als hobby ). Enne prima resultaten hoor met de d90 en de 44 mz2 maar dan niet met TTl maar A stand.
Graag hoor ik meer van je Ed , leer er altijd wat bij.......
In mijn geval heb ik de 3402 m7 sca adapter op de 44 mz en van de software upgrade , nee , dat wist ik niet .Bij cameranu heb ik me laten vertellen dat 3402 m7 wel ittl zou ondersteunen.Niet dus.Nou pech voor mij dus.Maarre , wat ik doe is , wat foto's schieten tijdens bruiloften hier in Su (als hobby ). Enne prima resultaten hoor met de d90 en de 44 mz2 maar dan niet met TTl maar A stand.
Graag hoor ik meer van je Ed , leer er altijd wat bij.......
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Typefout van mij ik bedoelde dus de 3402 i.p.v. 3403
Voor een evt. upgrade zou je bij een goede fotowinkel kunnen informeren waar ze dat evt. doen. Volgens mij heb ik het in waddinxveen laten doen. Duurde een klein uurtje en € 25 lichter maar dat is al weer 1,5 jaar geleden. Bij Metz Duitsland kunnen ze evt. ook helpen. (ben daar goed geholpen in tegenstelling tot de nl importeur, wacht al 1,5 op antwoord van mijn mailtje
)
Flits ze, Ed

Flits ze, Ed
Nikon Z Z & de maskers