D80 of D200
D80 of D200
Het verschil in prijs als je een body koopt is slechts 110 euro € 439,-- tegen € 549,--
Welke van de twee is nu het beste om te kopen. De d80 of de D200.
Het gaat dan met name om de mogelijkheden bij toekomstig gebruik. Los van hoe ze in de hand liggen ed.
Is het prijsverschil die 110 euro waard of is het advies maakt niet zoveel uit
Welke van de twee is nu het beste om te kopen. De d80 of de D200.
Het gaat dan met name om de mogelijkheden bij toekomstig gebruik. Los van hoe ze in de hand liggen ed.
Is het prijsverschil die 110 euro waard of is het advies maakt niet zoveel uit
Re: D80 of D200
--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op vr dec 11 2009 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Het betreft allebei nieuwe camera's, body's .
En ik heb nog oude FE objectieven.
Mij werd vertelt dat deze veel beter te gebruiken waren op de D200 dan op de D80
Alle functies bij de D200 zouden gewoon werken, scherpstellen, belichting ed. terwijl dit bij
de D80 niet het geval zou zijn.
Alvast dank voor je reactie
Het betreft allebei nieuwe camera's, body's .
En ik heb nog oude FE objectieven.
Mij werd vertelt dat deze veel beter te gebruiken waren op de D200 dan op de D80
Alle functies bij de D200 zouden gewoon werken, scherpstellen, belichting ed. terwijl dit bij
de D80 niet het geval zou zijn.
Alvast dank voor je reactie
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als ze beide nieuw zijn is het simpel: de D200 nemen. Veel meer camera...
--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op vr dec 11 2009 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Bij dat prijsverschil mag de keus niet moeilijk zijn: de D200.
Als die oude FE lenzen AI of AIS lenzen zijn dan heb je met de D200 inderdaad nog lichtmeting en met de D80 niet, hoewel je ze nog wel op de D80 kan gebruiken. Als het pre-AI lenzen zijn (de FE kan daar geloof ik ook nog goed mee omgaan) dan kun je ze niet op de D80 of de D200 gebruiken, want dan zou de vatting kunnen beschadigen.
(AI en AIS lenzen hebben een vorkje met gaten of geen vorkje op de diafragmaring, pre-AI lenzen hebben een vorkje met dichte oren.)
Als die oude FE lenzen AI of AIS lenzen zijn dan heb je met de D200 inderdaad nog lichtmeting en met de D80 niet, hoewel je ze nog wel op de D80 kan gebruiken. Als het pre-AI lenzen zijn (de FE kan daar geloof ik ook nog goed mee omgaan) dan kun je ze niet op de D80 of de D200 gebruiken, want dan zou de vatting kunnen beschadigen.
(AI en AIS lenzen hebben een vorkje met gaten of geen vorkje op de diafragmaring, pre-AI lenzen hebben een vorkje met dichte oren.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
D200, meteen doen! Niet omdat ik er ook één heb, maar dat voelt zoveel meer aan als een echte vette body, zodra je ze allebei vast hebt gehad snap je waarom de D200 in het hoge segment valt. Echt een professionele body voor het betere gooi- en smijtwerk
Krijg je, voor die prijs, geen spijt van. Hou er wel rekening mee dat de D200 het vanaf iso 1200 echt laat afweten, dus lichtgevoelige objectieven zijn wel een voordeel... Weet niet hoe de D80 daarbij scoort, maar dat is vast terug te vinden d.m.v. de zoekfunctie op dit forum!
Michael

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Helaas ik ben verkeert geïnformeerd.
Het betreft een nieuwe D80 en een tweedehands D200 bij FotoKonijnenberg.
Lijkt mij overigens geen verkeert adres als het gaat om het aanschaffen van een tweedehands toestel.

Lijkt mij overigens geen verkeert adres als het gaat om het aanschaffen van een tweedehands toestel.
- Roelof
- Clublid
Net zo.noogle schreef:Hou er wel rekening mee dat de D200 het vanaf iso 1200 echt laat afweten, dus lichtgevoelige objectieven zijn wel een voordeel... Weet niet hoe de D80 daarbij scoort,
- Roelof
- Clublid
Gezien de 6 maand garantie die konijn op occasions geeft, is het nog steeds het overwegen waard.amta schreef:Helaas ik ben verkeert geïnformeerd.![]()