Nikon school DVD

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
dekke041

Nikon school DVD

Bericht door dekke041 » wo jan 07 2009 4:50 pm

Is er iemand die weet waar je de DVD "A hand-on guide to creative lighting" ergens in Nederland kan bestellen?

Snah
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Nikon school DVD

Bericht door Snah » wo jan 07 2009 8:38 pm

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo jan 07 2009 9:25 pm

Ja ... en toen? Nikon USA verzend alleen binnen de USA. Waar kunnen we 'm dan kopen?

Zie ook http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ls#p212510

dekke041

Bericht door dekke041 » do jan 08 2009 8:11 am

Deze site en andere zijn mijn bekend, de verzendkosten vanuit US zijn hoger dan de dvd zelf.
Dus de vraag blijft, waar in Nederland is hij te koop? :?:

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do jan 08 2009 11:07 am

Tsja, dat schiet niet op zo :roll:

Blijkbaar is er wel behoefte aan bij de Nikon-gebruikers in Nederland. Ik denk dat Nikon NL maar eens moet meedenken over een oplossing. Kan wat mij betreft heel simpel zijn; als Nikon NL gewoon een aantal van die DVD's over laat komen uit de VS en deze via dit forum tegen betaling aanbiedt kan het zonder rompslomp geregeld worden.
Ik meld dit topic aan bij de moderators in de hoop dat zij evt. via het NCN-bestuur een bruggetje naar Nikon NL kunnen slaan.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 08 2009 11:16 am

Skippy schreef:Ik meld dit topic aan bij de moderators in de hoop dat zij evt. via het NCN-bestuur een bruggetje naar Nikon NL kunnen slaan.
De moderators kunnen je hier denk ik niet helpen. Ik heb Hans Braakhuis, onze voorzitter, gevraagd hierop te reageren. Ik weet niet wanneer hij dat gaat doen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do jan 08 2009 11:55 am

Nikon is werkzaam is verschillende landen. En hun marketing is daar ook op afgestemd. In Engeland krijg je gratis Capture NX2 las hier ergens in het forum. In de USA doet Nikon weer andere dingen.

Nikon Nederland organiseert oa workshops: http://www.nikon.nl/home/nl_NL/local/broad/458/1.html
En die zijn wel allemaal in het Nederlands.

Daar waar Nikon Nederland gaten laat vallen, zal de Nikon Club proberen daar op in te schieten. We zijn echter een club van vrijwilligers, er kan veel, maar niet alles.

In onze clubagenda kun je zien wat we binnenkort aan Creative Lighting doen. In het Nederlands natuurlijk.

De NCN heeft wel contacten met Nikon Nederland, maar we hebben geen winkel. We doen niet aan inkoop en verkoop. Dat kan ook niet met vrijwilligers. Is er geen winkel die dit doet. Als consument moet je daar zijn met je vragen.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jan 08 2009 12:10 pm

Hans Braakhuis schreef:Nikon is werkzaam is verschillende landen. En hun marketing is daar ook op afgestemd. In Engeland krijg je gratis Capture NX2 las hier ergens in het forum. In de USA doet Nikon weer andere dingen.

Nikon Nederland organiseert oa workshops: http://www.nikon.nl/home/nl_NL/local/broad/458/1.html
En die zijn wel allemaal in het Nederlands.

Daar waar Nikon Nederland gaten laat vallen, zal de Nikon Club proberen daar op in te schieten. We zijn echter een club van vrijwilligers, er kan veel, maar niet alles.

In onze clubagenda kun je zien wat we binnenkort aan Creative Lighting doen. In het Nederlands natuurlijk.

De NCN heeft wel contacten met Nikon Nederland, maar we hebben geen winkel. We doen niet aan inkoop en verkoop. Dat kan ook niet met vrijwilligers. Is er geen winkel die dit doet. Als consument moet je daar zijn met je vragen.
Hans, wat hebben we nu aan jou antwoord? De vraag was waar de DVD in nederland te bestellen is en jij komt met workshops?? :?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do jan 08 2009 12:19 pm

Hans Braakhuis schreef:Daar waar Nikon Nederland gaten laat vallen, zal de Nikon Club proberen daar op in te schieten. We zijn echter een club van vrijwilligers, er kan veel, maar niet alles.
Ik heb nu een e-mail aan Nikon NL gestuurd met de vraag hoe Nederlandse geïnteresseerden aan deze DVD kunnen komen zonder hoge verzendkosten via Nikon USA.

We wachten hun reactie af.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » do jan 08 2009 4:21 pm

Skippy schreef:
Hans Braakhuis schreef:Daar waar Nikon Nederland gaten laat vallen, zal de Nikon Club proberen daar op in te schieten. We zijn echter een club van vrijwilligers, er kan veel, maar niet alles.
Ik heb nu een e-mail aan Nikon NL gestuurd met de vraag hoe Nederlandse geïnteresseerden aan deze DVD kunnen komen zonder hoge verzendkosten via Nikon USA.

We wachten hun reactie af.
Hoi,

Rest van het bestuur is stil, dus de contacten met Nikon lopen via Hans. (Mis?)
Jammer dat dit bericht niet door Hans (toch de vertegenwoordiger van onze club) zo is neergelegd.
Hij zal zijn redenen wel laten horen lijkt me.

Anders is er natuurlijk altijd een andere manier. Ik juich die beslist niet toe, maar ga wel op zoek.
Willem.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 08 2009 4:55 pm

wblink schreef:Rest van het bestuur is stil, dus de contacten met Nikon lopen via Hans. (Mis?)
Ik denk niet dat je die conclusie kunt trekken. Bestuursleden zijn net gewone mensen. Soms zijn ze wel eens niet op het forum. En als ze er wel zijn, dan missen ze vast ook nog wel eens wat. :wink:

De vraag is natuurlijk ook of er een taak voor NCN is weggelegd in deze situatie. Want waar hebben we het over. Iemand wil iets kopen, maar vind het te duur en/of te lastig om het zelf te bestellen. :egeek:

De DVD zelf is trouwens er goed!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do jan 08 2009 5:08 pm

Patrick schreef:Iemand wil iets kopen, maar vind het te duur en/of te lastig om het zelf te bestellen.
Blijkbaar vind ik het minder lastig dan onze weledele voorzitter om er tijd en energie aan te besteden :P

Patrick schreef:De DVD zelf is trouwens er goed!
Fijn dat te lezen voor alle mensen die 'm ook willen hebben. Kan je niet even wat kopietjes draaien? :mrgreen:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 08 2009 5:34 pm

Skippy schreef:
Patrick schreef:De DVD zelf is trouwens er goed!
Fijn dat te lezen voor alle mensen die 'm ook willen hebben. Kan je niet even wat kopietjes draaien? :mrgreen:
Ik ga natuurlijk niet aanmoedigen dingen te downloaden... noch bekennen dat ik dat gedaan heb. Als ik dat downloaden al zou doen, dan doe ik dat natuurlijk alleen als er eigenlijk niet fatsoenlijk aan te komen valt via de normale wegen. :wink:

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do jan 08 2009 5:59 pm

Voor wie niet kan wachten een link via eBay USA :wink:

http://cgi.ebay.com/Nikon-DVD-A-Hands-O ... 7C294%3A50

Totale kosten 33,95 + 19 Dollar = 38,70 Euro

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » do jan 08 2009 6:24 pm

Ga er vorzichtigheidshalve maar vauit dat het ding in NTSC is en niet in het hier te lande gebruikelijke PAL. Dat betekent dus dat hij waarschijnlijk niet goed weergegeven wordt op je TV.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”